איך יוצאים מדיכאון? - מכון חיבורים המומחים לטיפול בדיכאון

איך יוצאים מדיכאון?

איך יוצאים מדיכאון? - מכון חיבורים המומחים לטיפול בדיכאון

"אני בדיכאון". כמה פעמים אמרנו את זה כבדרך אגב אחד לשני…  כולנו סובלים מדי פעם מירידה במצב הרוח ותחושת עצב כבד אל מול כל מיני תרחישי חיים: אובדן אדם קרוב או אפילו חיית מחמד, פרידה ממערכת יחסים, כישלון במבחן, מחלה, איבוד מקום עבודה וכן הלאה. אולם יש להבדיל בין דיכאון חולף – כבד ככל שיהיה, לבין דיכאון קליני שלא רק שאינו חולף – הוא עלול להחמיר ובסופו של דבר אף לפגוע בתפקוד השוטף, שלא לדבר על איכות החיים. במקרים קיצוניים דיכאון עלול להוביל למחשבות אבדניות אם אינו מאובחן ומטופל נכון.

אז איך אדע אם אני סובל מדיכאון קליני? האם אני זקוק לטיפול? איך יוצאים מדיכאון?איך יוצאים מדיכאון? - מכון חיבורים המומחים לטיפול בדיכאון

כמובן שבכל מצב בו ישנו חשד, חשוב ביותר לפנות לאבחון מקצועי על מנת להבין האם דרוש טיפול ואיזה סוג טיפול יכול לעזור. כהתחלה, ישנם מספר סימפטומים היכולים לסייע בזיהוי עצמי של האפשרות לדיכאון. בין התסמינים העיקריים:

  • רגשות קשים של חוסר תקווה, פסימיות, גישה שלילית לכל נושא ואל כל אדם, עצב תהומי.
  • ירידה משמעותית באנרגיה, עייפות מתמשכת, חוסר עניין בפעילות אהובה או תחביבים.
  • קשיים בשינה – נדודי שינה, שינה קלה או אף שינה מוגזמת.
  • קושי גדול בקבלת החלטות ובאופן כללי קשיים בריכוז.
  • פגיעה בתיאבון או בתפקוד מיני (חוסר חשק בעיקר).
  • סימפטומים פיזיים כרוניים – כאבי ראש או שרירים, כאבי בטן ובעיות עיכול שאינם עוברים גם בטיפול.

ההערכה תתבצע בהתחשב בעוצמה ובתדירות הסימפטומים. היה וזיהיתם את עצמכם בתוך הסימפטומים הללו, רובם או כולם, בתקופה המתמשכת יותר ממספר ימים (שבועיים ויותר) – נראה שהשלב הבא יהיה לפנות לאנשי מקצוע שיוכלו להקל על הרגש הקשה של דיכאון באמצעות הטיפול המתאים לכם.

איך לצאת מדיכאון? – מהו הטיפול המומלץ?  

ובכן ישנם מספר טיפולים שמטרתם להקל ולהעביר את רגש הדיכאון המשתלט. מאחר שכל אחד חווה אחרת את תחושת הדכאון והסיבות להופעתו משתנות מאדם לאדם, כך חשוב להתאים את סוג הטיפול הנכון לכל אדם.

שני סוגי הטיפול הנפוצים ביותר בנושא דיכאון הינם טיפול פסיכיאטרי המשלב תרופות הפועלות על ידי המרצת חומרים כימיים במערכת העצבים, וטיפול פסיכולוגי (טיפול רגשי, פסיכותראפויטי, המתבצע ע"י שיחות). בתוך הטיפול הפסיכולוגי השימוש בגישה הקוגניטיבית התנהגותית (CBT) נמצא כטיפול המועיל ביותר, בהתבסס על מחקרים רבים.

CBT הינו טיפול קצר טווח וממוקד הפונה לחלקים הקוגניטיביים במטרה לזהות דפוסי מחשבה מעכבים ומכבידים ולהחליפן בחשיבה מאוזנת ופרודוקטיבית. החלק ההתנהגותי בטיפול, פונה לאתר התנהגות מחלישה המבססת ומחזקת את האמונות השליליות מתוך מטרה להקטין את עצמתן ואף להעלימן ע"י למידה של חוויות רגשיות חדשות.

כל אחד מהטיפולים כאמור עשוי להתאים יותר או פחות לסוגי אישיות שונים, העדפות וכן יכולת כלכלית ולוגיסטית. אולם יש לציין כי מחקרים בעולם מצביעים על הצלחה גדולה ביותר באופן יחסי של טיפולי CBT בדיכאון. יש אסכולות שדוגלות אף בשילוב של טיפול תרופתי עם טיפול קוגניטיבי התנהגותי. אז איך לצאת מדיכאון? בכדי לצאת מדיכאון זה מורכב אך אפשרי וצריך לדעת לעשות את זה בצורה המקצועית והבטוחה ביותר.

 

ראו גם: כיצד תזהו דיכאון? | דיכאון אחרי לידה | או סי די | טיפול בחרדות

לפגישת היכרות במחיר מוזל השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!

שתפו את הפוסט: