דיכאון חורף

החשכה ברוב שעות היממה, האפלה בשעות היום, הרוח הכבדה, הקור והסערות שמאלצים אותנו להסתגר בבית גורמים לרבים מאתנו דכדוך קל ולמיעוטנו אף גורמים לדיכאון חורף קשה. מדוע זה קורה? והאם יש טיפול לתופעה?

דיכאון חורף - דרכי טיפול עיקריים

ממצאים מחקריים מעידים כי בחורף שיעור הסובלים בדיכאון חורף. תופעה זו מכונה הפרעה רגשית עונתית. דיכאון חורף הוא תת קטגוריה של הדיכאון הקליני, ומתבטא בסימפטומים דומים: עייפות, כבדות, קשיי ריכוז, שינה מרובה, בעיות תיאבון ועוד. תופעה זו נפוצה בעיקר בארצות הקרות, שם שעות החשכה מתארכות בחורף בצורה משמעותית (בארצות הסקנדינביות שיעורו מגיע אל כמעט 30% מהאוכלוסייה), אך גם בישראל מאה אלף ישראלים השנה יסבלו מדיכאון חורף. האחראים לדיכאון חורף הם בראש ובראשונה ההורמונים כמובן, ובראשם את המלטונין.

טיפול בדיכאון חורף עם מכון חיבורים

המלטונין אחראי על מנגנון השינה והעירות וכאשר ישנן פחות שעות אור יש האטה ברמת המלטונין המופרש למוח. המלוטנין קשור להורמון סרוטנין, הסרוטנין מקושר לתופעת הדיכאון. תרופות נוגדות תופעה זו מעלות את רמת הסרוטנין בגוף. האבחון של דיכאון חורף נעשה ע"י זיהוי התסמינים: אלו כוללים תיאבון מוגבר, השתוקקות למתוק ועלייה במשקל (בניגוד לדיכאון רגיל המתאפיין לרוב בחוסר תיאבון ובירידה במשקל), עייפות, שינה מרובה, קשיי ריכוז, עצבנות, התבודדות, תחושת ריקנות ועצבות.

כל הדרכים לטיפול יעיל נגד דיכאון חורף

טיפול קוגניטיבי – התנהגותי – פסיכולוג יטפל בגישה ההתנהגותית על אימוץ דרכי התמודדות שיעזרו לכם לצאת מהבעיה.

פעילות ספורטיבית – לפעילות גופנית יש השפעה עצומה על שיפור המצב רוח והחזרת האיזון הכימי למוח. הפעילות הגופנית מגבירה את שחרורם של כימיקלים בשם אנדורפינים, הגורמים לתחושת רוגע ומצב רוח טוב. אחד המרכזיים שבהם הוא הסרוטונין, שרמתו כאמור צונחת בתקופת החורף.

צאו מהבית אל תתנו לכמה עננים וממטרים קלים לסגור אתכם בבית. תמשיכו לעשות את מה שאהבתן לעשות כשהשמש חממה לכם את הצוואר: טיילו בים, התאמנו בחדר כושר, בלו (והרבה) עם חברים.

תרופות נוגדות דיכאון חורף
 במקרים קשים מומלץ (אך ורק באישור פסיכיאטר)לפנות לטיפול באמצעות נטילת תרופות המחזירות בצורה מלאכותית את האיזון הכימי למוח.

לפגישת היכרות במחיר מוזל השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!

שתפו את הפוסט: