טיפול בדיכאון ללא תרופות

בעוד שדיכאון הינו רגש שכולנו חווים לפעמים, ישנם מצבים בהם הדיכאון אינו חולף ויש מי ששוקע בו יותר ויותר עד רמה שבה נפגע התפקוד היומיומי וחלה ירידה דרמטית באיכות החיים. דיכאון שאינו חולף עשוי להיות מזוהה כהפרעה נפשית ונקרא – דיכאון קליני. דיכאון קליני ממש אינו גזירה משמיים ובהחלט אפשר (וכדאי!) לטפל בו. בכתבה זו נעסוק בדרכי טיפול בדיכאון ללא תרופות.

בעבר, הטיפול הנפוץ והמידי בנושא דיכאון היה מתן תרופות פסיכיאטריות על מנת להתמודד עם הסימפטומים של הדיכאון. אולם לטיפול התרופתי לא מעט תופעות לוואי ועל כן, יותר ויותר אנשים העדיפו לפנות לדרכים טבעיות יותר. כיום ישנה הצלחה רבה בתחום טיפול בדיכאון ללא תרופות.

טיפול בדיכאון ללא תרופות עם מכון חיבורים

דרכי טיפול בדיכאון ללא תרופות

טיפול טבעי בדיכאון ייחשב כל מהלך טיפולי אשר אינו כולל תרופות כלל.

  1. טיפול פסיכולוגי:

זה יכול להיות טיפול פסיכולוגי "רגיל" – טיפול רגשי, פסיכו-דינאמי. טיפול יעיל לרוב, אינו מוגבל

בזמן ומתמשך על פני תקופה ארוכה. הטיפול בעצם חוקר ומזהה תהליכים

נפשיים ברבדים עמוקים ביותר בחיינו היום ובעברינו בילדותנו – ומשם הטיפול נבנה מתוך שאיפה למצוא ולחזק את הכוחות הנפשיים הקיימים בכולנו.

  1. טיפול קוגניטיבי התנהגותי – טיפול CBT:

מדובר בטיפול קצר טווח לרוב, שבו העבודה מאוד מובנית וממוקדת – ומטרתה לזהות דפוסי חשיבה המחל-ישים את האדם ויוצרים מחשבות שליליות אשר בסופו של יום – יוצרים את אותה תחושת דיכאון קשה. דפוסי חשיבה שכאלו יכולים להיות פרשנות שלילית ומקטינה לכל פעולה ("לא הצלחתי במבחן משמע אני כישלון טוטאלי ולעולם לא אצליח"), אי יכולת לזהות מהלכים חיוביים, אי יכולת לקבל החלטות מתוך חוסר ביטחון גדול שגורם להרגשה שכל החלטה תהיה שגויה, מחשבות של חוסר טעם בביצוע מטלות וכן הלאה. במקביל לעבודה הקוגניטיבית העוסקת בזיהוי דפוסי החשיבה, מתבצעת גם עבודה התנהגותית בה המטופל מתבקש לבצע משימות עליהן חושבים ביחד בחדר הטיפולים ומטרתן ליצור חוויה רגשית חדשה וחיובית יותר בסיטואציות אשר מעלות קושי, תוך שימוש באותם כלים קוגניטיביים בהם עוסקים בטיפול.

  1. הגישה הגופנית:

מחקרים מלמדים כיום על מגמה גדלה בעולם הטיפולי להוספת פעילות גופנית ליום-יום כדי להשפיע באופן חיובי על מצב נפשי. בנוסף, ממליצים לבדוק ולשנות הרגלי תזונה לא טובים שגם להם לכאורה יש חלק במצב של דיכאון. ישנה אסכולה הטוענת כי באמצעות תזונה מאוזנת ונכונה לצד פעילות גופנית אינטנסיבית ומותאמת אישית – ניתן לצמצם משמעותית ואף להיפטר מתסמיני הדיכאון.

אז מה הכי מתאים עבורי?

בדיקה הזו צריך כל אדם לעשות באופן פרטני על מנת להבין בדיוק מהו סוג הטיפול המתאים ביותר. ככל שתשקיעו יותר באבחון ובחירת הדרך הנכונה עבורכם, כך תגדילו את סיכויי ההצלחה לצאת מהדיכאון.

לפגישת היכרות במחיר מוזל השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!

שתפו את הפוסט: