טיפול CBT - מכון חיבורים המומחים לטיפול בסי בי טי

טיפול CBT

טיפול CBT - מכון חיבורים המומחים לטיפול בסי בי טי

טיפול CBT בשמו סי בי טי הוא טיפול קצר מועד הממוקד בפתרון קשיים, מצוקות ולדפוסי חשיבה והתנהגות בעייתיים • השיטה מבוססת על הבנת ההשפעה הישירה של המחשבות על התחושות והמעשים בהם אנו נוקטים • קראו כיצד טיפול CBT יכול לעזור גם לכם.

טיפול CBT

במה שונה טיפול CBT מטיפול פסיכולוגי או דינמי?

בשונה מטיפול פסיכולוגי/דינמי שבו מתמקדים באירועים קודמים והשפעתם על המטופל- טיפול קוגניטיבי התנהגותי הינו טיפול קצר המתמקד בהווה, ב”כאן ועכשיו”. מה הכוונה? במהלך הטיפול מתמקדים בדפוסי חשיבה שליליים ובהתנהגות בעייתית שגורמים להפרעות רגשיות- מנטרלים אותם ומפתחים דפוסים חדשים וחיוביים באמצעות תרגול מטלות טיפוליות. שינוי דפוסי החשיבה וההתנהגות בסופו של דבר, תורמים להגברת הביטחון העצמי, גורמים להפחתה בצורך בשליטה וצורך לפרפקציוניזם ומחזירים את תדירות המחשבות והרגשות השליליים לרמת הנורמה.

היתרונות של שיטת  – טיפול CBT

טיפול סי בי טי

לטיפול CBT – סי בי טי מספר יתרונות יחסיים שהופכים אותו ליותר אפקטיבי מטיפולים דינמיים או שיטות טיפול פסיכולוגיות אחרות:

  • טיפול קצר מועד – בעוד טיפולים פסיכולוגים, כדוגמת טיפול פסיכואנליטי "מסורתי" אורכים זמן רב ולעיתים קרובות אף מספר שנים, טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא טיפול קצר מועד הנמשך כשלושה עד שישה חודשים.
  • טיפול ממוקד ומכוון מטרה – הטיפול מותאם לבעיה או חרדה ספציפית ולכן נחשב יעיל במיוחד בטיפול בחרדות ופחדים שונים.
  • טיפול בשורש הבעיה-  למרות שמדובר בטיפול קצר טווח- הטיפול מאתר ומסייע בהפסקת הגורמים לבעיה והסימפטומים הנלווים. באמצעות זיהוי דפוסי המחשבה השליליים והחלפתם בדפוסי מחשבה חיוביים.
  • אקטיביות המטופל –  הטיפול לא מסתיים במסגרת המפגש והמטופל מקבל “שיעורי בית” בדמות מטלות שונות לביצוע בסביבתו הטבעית. עובדה זו מסייעת לתרגל ולהפנים את הטיפול וכמובן ליישם הלכה למעשה.
  • תוצאות ארוכות טווח –  ההתמקדות בשורש הבעיה ורכישת הכלים היישומיים והתרגול בבית מאפשרים למטופל להתמודד בהצלחה עם סיטואציות או בעיות דומות עתידיות.
  • שיטת טיפול מובנית – כחלק מהיותו טיפול CBT, טיפול ממוקד, הוא מבוסס על שלבים ברורים וקביעת יעדים ברורים, לאורך זמן מוגדר יחסית.
  • ניתן למדידה ולכימות – יתרון בולט נוסף של טיפול זה בהשוואה לטיפולים פסיכולוגים הוא העובדה שניתן למדוד ולכמת את תוצאותיו. לדוגמה – בטיפול בחרדה ממעלית, אפשר למנות את מספר הפעמים בהן המטופל התמודד בפועל עם החרדה.

מי יכול לטפל בשיטה זו?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא טיפול פסיכולוגי לכל דבר. אולם, פסיכולוגים רבים בארץ הוכשרו בשיטה דינמית ולא בשיטת טיפול CBT.
בטיפול מסוג זה חשובה מאוד ההכשרה המקצועית בשיטה וניסיונו של המטפל, אולם גם חשוב לזכור כי שיטת הטיפול חייבת להתאים לצרכיו האינדיבידואליים של כל אחד, על מנת להגיע לתוצאות טובות. מומלץ לבדוק כימיה עם המטפל בפגישות הראשונות כדי לוודא שהטיפול יהיה אפקטיבי.

לפגישת היכרות במחיר מוזל השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!

שתפו את הפוסט: