סי בי טי (CBT): למה הכוונה ולמי מיועד?

סי בי טי (CBT): למה הכוונה ולמי מיועד?

סי בי טי (CBT): למה הכוונה ולמי מיועד?

השימוש במונח CBT מתייחס לטיפול קוגניטיבי התנהגותי. מטרתו של הטיפול בשיטת ה CBT לעזור למטופלים להתגבר על בעיות ומצוקות באמצעות שינויים בדפוסי חשיבה ובתפיסת עולם אשר בעקבותם יפעלו באופן יעיל יותר. שינוי זה בתגובה ההתנהגותית הנובע מהשינוי בתפיסה הקוגניטיבית יש בכוחו להוות פתרון למצוקות.

הטיפול בשיטת ה- CBT מעודד את המטופל לחשוב ולדבר על עצמו, על האחר ועל העולם סביבו וכן על האופן בו ההתנהגות משפיעה על המחשבות והרגשות.

עצם הדיבור בנושאים הנ"ל כבר תורם לשינוי בדפוסי המחשבה ובתפיסה הקוגניטיבית ואילו משפיעים על המעשים ודרכי ההתנהגות, וכך CBT עוזר למטופל להרגיש טוב יותר לגבי החיים עצמם.

 

למי הטיפול בשיטת ה CBT מיועד?

סי בי טי – יעיל במיוחד בטיפול בדיכאון, בחרדות, בקשיים הקשורים בפוסט טראומה, בשימוש לרעה בסמים ובהפרעות אכילה.

הטיפול באמצעות סי בי טי מתמקד בבעיות עכשוויות. בניגוד לטיפול שיחתי פסיכותרפי המתמקד בעברו של המטופל,

CBT – מחפש פתרונות מעשיים לשיפורו של המצב הנפשי של המטופל על בסיס יומי.

בשיטת ה סי בי טי נחשפים לכוח הטמון בהתנהגות ולהשפעה של המחשבה על רגשותינו ומצבנו הנפשי ומכאן ליכולת לפתור מצוקות באמצעות הכוונת המחשבות ואופן ההתנהגות שנובע מהן.

אומנם אין באמצעות שיטת ה CBT להעלים את המצוקות אולם היא בהחלט מסוגלת לעזור בניהולן באופן יותר חיובי ויעיל.

לכן הטיפול בשיטת CBT , נחשב כיום בעולם המקצועי, לטיפול היעיל ביותר בבעיות חרדה ודכאון.

טיפול בהובססיהמשך הטיפול

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הינו טיפול פסיכולוגי קצר מועד. מספר הפגישות נמשך לאורך תקופה של בין 6 – 3 חודשים, בהתאם לצורך של כל מטופל ומטופל ובהתאם לאופיין של הבעיות השונות.

במכון חיבורים, הטיפול ב CBT נעשה במתכונת של טיפול – למידה ממוקד, כשלכל מטפל CBT בכלל ובמכון שלנו בפרט יש את הנגיעה האישית שלו.

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) של הפסיכולוגים במכון שלנו מורכב מלמידה של כלים שונים אשר עוזרים לזהות, לתרגל לשנות ולעצב מחדש באופן ממוקד את החשיבה והאמונה הבלתי יעילה.

במכון חיבורים נרכשים כלים ברורים החסרים לנו על מנת שנוכל להיעזר בהם ברגע האמת בחיי היומיום.

פגישת היכרות עם אחד המומחים שלנו בתחום היא במרחק של שיחת טלפון אחת.

 

להלן דוגמא לתגובות יעילות ובלתי יעילות למקרה נתון על פי:

THE ROYAL COLLEGE OF PSYCHIATRISTS –

תמונת מצב: היה לך יום גרוע, נמאס לך מהכל ואתה מחליט לצאת למסע קניות. בזמן שאתה צועד במורד הרחוב עובר לידך משהו שאתה מכיר והוא מתעלם ממך.

מחשבות שליליות ובלתי יעילות: הוא התעלם ממני בכוונה תחילה – משמע הוא אינו מחבב אותי, ומכאן הרגשת דימוי עצמי נמוכה שמקורה בדחיה הגורמת לך להתכווצויות בטן ולהרגיש חולה. אתה משנה כיוון, חוזר הביתה ומנסה להתעלם מאותו אדם בעתיד.

לעומת:

מחשבות חיוביות ומועילות: הוא נראה עסוק במחשבותיו, אני תוהה אם משהו לא טוב קרה לו? אילו מחשבות שמשקפות את האכפתיות והדאגה שלך למצבו. אילו אינן מחשבות שליליות על עצמך אלא מחשבות שיגרמו לך ליצור אתו קשר בקרוב ולבדוק אם הכול בסדר אצלו.

*על מנת להרחיב את הידע בתחום הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי אנו ממליצים לכם לקרוא גם את המאמר העוסק ב מתי מומלץ לנקוט בשיטת ה CBT.

לפגישת היכרות במחיר מוזל השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!

שתפו את הפוסט: