fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

פוביה מג'וקים עלולה להיות מטען רגשי כבד • אנשים הסובלים ממנה טרודים רבות בהימנעות מגורם הפחד ויגיבו באופן קיצוני ובלתי רציונלי במפגש שכזה • החרדה היא אינה גזירה שצריך ללמוד לחיות איתה, עם טיפול ממוקד במכון חיבורים ניתן להתגבר על הפחד באופן ממוקד – ואפילו תוך זמן קצר

פוביה מג'וקים

אתם פותחים את דלת חדר השירותים בשעת לילה מאוחרת, מדליקים את האור ולחרדתכם מגלים מולכם ייצור חום עם מחושים תזזיתיים. גם הייצור מבחין בכם ובתוך שניות בודדות הוא מתחיל ורץ במהירות שההיגיון אינו מסוגל להסביר. אמאל’ה.

אז נכון, תיקנים, מקקים, עכבישים ומעופפים שונים אינם מהווים יותר מאשר מטרד, אך עבור אנשים אשר סובלים מפוביית ג’וקים, או בלועזית Katsaridaphobia, מדובר בבעיה אמתית וטורדנית הפוגעת קשות באיכות חייהם. בעת מפגש שכזה, אדם הלוקה בפוביה יגיב באופן קיצוני ובלתי רציונלי ויפעל מתוך אינסטינקטים הישרדותיים בסיסיים.

יהיה מי שיברח בבעתה, יהיה מי שיעשה שימוש בכמויות לא סבירות של חומרי הדברה ובמקרים קיצוניים, יהיה מי שימנע מחזרה למקום לתקופה ארוכה.

מבחינה גופנית, בעת חרדה עשויים לחוש בתופעות פיזיות המאפיינות חרדה, כגון דופק מואץ, זיעה מוגברת, מאמץ וקושי בנשימה ובמקרים קיצונים אף התקף חרדה.

פוביה מג’וקים עלולה להוות מטען נפשי ורגשי כבד, מאחר ופעמים רבות נוסף על הפחד מג’וקים גם הפחד מהתדמית החברתית המתלווה אליו, ועל כן חשוב לטפל בפוביה ברצינות.

עובדות הקליניקה

מה גורם לפוביה מג'וקים?

קיימות כמה סברות לגורמים שהפכו את הפחד מג’וקים לתופעה נפוצה כל כך.

חוקרים אחדים טוענים כי מקורה של הפוביה הוא אבולוציוני והיא נובעת מפחד מבעלי חיים אשר בעבר היו ארסיים ומסוכנים, ותגובות הגוף הטבעיות מטרתן הישרדותיות. כמו כן, החרדה עשויה לנבוע גם מחשיפה טראומתית לתגובת פחד של אדם קרוב אותו למדנו לחקות.

נוסף על כך, הופעות של ג’וקים מתקשרת בעיני רבים לסביבה מזוהמת ומלאת חיידקים מאחר ומקום המחיה של הטבעי שלהם הינו הביוב, ובכך היא תורמת לתחושת הגועל והסלידה.

אישה מחייכת

איך מתגברים על הפחד מג'וקים?

כאשר פחד פוגע בתפקודכם היומיומי ומהווה עבורכם מכשול שברצונכם להשאיר מאחוריכם, רצוי לפנות לעזרה ולטיפול מקצועי.

על הטיפול בחרדה להיות מותאם באופן פרטני למטופל ולדרגת ההפרעה אותה הוא חווה.

בפוביה מג’וקים ניתן לטפל בשיטת הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי (CBT), מסגרת טיפולית ממוקדת וקצרת מועד, המתאימה במיוחד לטיפול בחרדות. בטיפול זה מלווה המטופל באיתור הסיטואציות הגורמות ומביאות לפחד, תוך התעמתות עם דפוסי המחשבה המזיקים והשליליים המתעוררים עם חשיפה הדרגתית למקור הפחד, בליווי צמוד, מקצועי ותומך של המטפל.

בטרם תבחרו בטיפול, חשוב להיוועץ עם גורם מקצועי אשר יאבחן ויתאים אליכם את סוג הטיפול שיביא לתוצאות הטובות ביותר עבורכם.

מכון חיבורים מורכב מצוות רב-תחומי מקצועי ומנוסה, עם מומחיות בטיפולים ממוקדים בכל סוגי החרדות ובכל הגילאים. מניסיוננו, אנו יודעים כי התאמת המטפל המתאים ושיטת הטיפול הנכונה ביותר היא מרכיב מרכזי בדרך להתגברות על החרדה וחזרה לחיים מלאים ונטולי חרדה.

מעוניינים להתייעץ עמנו או לדעת יותר טיפול להתגברות על פחד מג’וקים? כתבו לנו או צרו עמנו קשר עוד היום.

עובדים

לשיתוף הכתבה >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print

דרג את הטיפול

No ratings yet.

בעלים ומנהלת מכון חיבורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. מעל 15 שנות נסיון בטיפול בחרדה בגישות ממוקדות.

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן