

איה אלכרכי
עובדת סוציאלית מ.ר 44333. מטפלת ילדים ונוער, בגישה אינטגרטיבית ובגישה קוגניטיבית התנהגותית [CBT].
כעובדת סוציאלית אני משלבת בתהליך הטיפולי מספר גישות מוכחות: CBT, DIR ותרפיית מימדים(פסיכותרפיה הוליסטית). בעיניי, תהליך טיפולי מוצלח נבנה על בסיס שיתוף פעולה, אמון הדדי ואמונה ביכולת של כל אדם לעבור שינוי משמעותי. אני מתאימה את שיטות העבודה לצרכים הייחודיים של כל מטופל, במטרה להגיע לתוצאות מדויקות ומשמעותיות. אני מאמינה שטיפול אמיתי מתרחש כשיש קשר מכיל ומקבל, בגובה העיניים ועם הרבה אמפתיה. מבחינתי, הצלחה בטיפול היא כשהמטופל מרגיש שינוי, צמיחה וביטחון בדרכו החדשה. אני מביאה לחדר הטיפול חיוך, אנרגיה חיובית ואופטימיות, המאפשרים אווירה תומכת ויציבה שמקדמת תהליכי צמיחה והתפתחות לאורך זמן.
הניסיון המקצועי |
- טיפול פרטני ילדים עם אתגרים רגשיים והתפתחותיים והדרכות הורים – מרכז גידאא
- טיפול פרטני ילדים בדגש על ילדים על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך ובינוני – בתי ספר כוללני, רעננה
- טיפול פרטני לילדים על הרצף האוטיסטי והדרכות הורים בבתי ספר- עמותת “מערך המשלים אותי”
- טיפול רגשי פרטני לילדים על הרצף האוטיסטי כולל הדרכות הורים- עמותת אלו”ט, תל אביב
- טיפול פרטני לילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית – עמותת אלווין, הרצליה
- התנדבות קידום יוזמות חינוכיות – עמותת עוס”ים שינוי
- הנחיית סדנאות טיפוליות לילדים מעון יום – מרכז הירש תל אביב יפו
- הדרכה לנערות במצבי אתגר לקידום ביטחון עצמי ומיומנויות חברתיות – תוכנית מנטורינג נערות למען נערות, תל אביב
המומחיות שלי |
מטפלת ילדים ונוער בגישה אינטגרטיבית ובגישה קוגניטיבית התנהגותית [CBT].
תחומי הטיפול שלי הם:
- הפרעות חרדה
- התקפי חרדה
- חרדת חברתית
- מיומנויות חברתיות
- אוטיזם בתפקוד בינוני וגבוה
- טכניקות ABA ו DIR
- הדרכת הורים
- הדרכת הוריך לגיל הרך
- התמודדות עם מחלות פיזיות
- קשיים התפתחותיים ורגשיים
- פוביות כלליות
- פוביה מטיסות
- פוביה ממעליות
- פוביות ג’וקים
- קשיים בוויסות רגשי
- שפות נוספות: ערבית
לימודים אקדמיים |
- MSW תואר שני בעבודה סוציאלית- אוניברסיטת תל אביב
- B.A תואר ראשון בעבודה סוציאלית – אוניברסיטת תל אביב
הכשרות נוספות :
- הגישה ההתנהגותית-קוגניטיבית [CBT]- עקרונות CBT עם יישום לטיפול רגשי
- המשפחה כמערכת – למידה על דינמיקות משפחתיות והשפעתן על תפקוד רגשי- חברתי של ילדים.
- פסיכולוגיה התפתחותית במעגל החיים- היכרות עם שלבי התפתחות ילדים והשלכותיהם על התנהגות והתערבות טיפולית.
- סוגיות ביחס לחולי פיזי בילדים- הקשר בין מצב רפואי לתגובה רגשית בילדים, והתערבות תומכת במשפחה.
- תיאוריות אישיות- הבנת מבנה האישיות ודרכי התמודדות לפי גישות קלאסיות, עם יישום טיפולי לילדים.
- התערבות עם נערות וצעירות במצבי חיים שונים- רגישות מגדרית בעבודה טיפולית עם נערות במצבי סיכון ומשבר זהות.
- ילדים במצבי סיכון- השפעות של מצבי סיכון על התפתחות הילד מהיבטים רגשיים, קוגניטיביים וחברתיים
- לימודי פסיכותרפיה הוליסטית- מכללת תרפיית מימדים
דיקלה מסר
- This author does not have any more posts.