איך ניתן לשלוט בהתקפי חרדה?

לא תוכלו לעצור את התקף החרדה לאחר שהחל, אבל תוכלו להפחית את חומרתו. אם אתם מאמינים שאתם חווים או עומדים לחוות התקף חרדה, זכרו את השיטות הבאות:

איך ניתן לשלוט בהתקפי חרדה?

  • נסו לומר לעצמכם שמדובר בהתקף חרדה. התסמינים ירגישו אמיתיים מאוד, ואולי אף יכאיבו לכם, ותתקשו להאמין שהם נובעים מחרדה, אבל הם יתפוגגו לאחר סוף ההתקף. ככל שתחששו יותר מפני בעיה רפואית גופנית, כך ההתקף יהיה חמור יותר.
  • נסו לשלוט בנשימה שלכם. זכרו שהיפר-ונטילציה היא הגורם הנפוץ ביותר לתסמינים של התקפי חרדה (תוכלו לקרוא עוד על היפר-ונטילציה במאמר הזה), ולכן אתם צריכים להתמקד בהפסקתה: נשמו לאט יותר, דרך הקיבה, ושאפו באיטיות. אל תנסו להרחיב את החזה. נסו לנשום באופן טבעי, והתגברו על הדחף לנשום עמוק.
  • כדי לסייע לתרגילי הנשימה, נסו לעצור את הנשימה למשך 2-3 שניות, ברגע השיא שלה. עצירת הנשימה למשך שניות בודדות תסייע לאזן את רמת הפחמן הדו-חמצני בגוף שלכם, ולכן תפחית את התסמינים.
  • ספרו לאחרים. אם תנסו להסתיר את העובדה שאתם עוברים התקף חרדה, אתם רק תחשבו עליו יותר, תחמירו את החרדה ותאריכו את ההתקף. אל תתביישו בהתקף החרדה שלכם, שתפו אחרים בתחושותיכם, ותגלו ששיחה עם אחרים תסייע לכם להפחית את חומרתו.
  • התקשרו למישהו. אם אתם נמצאים לבדכם, העצות מהסעיף הקודם עדיין תקפות: שיחה עם אדם אחר תגרום לכם להרגיש יותר טוב. השיחה תפעל כהסחת דעת, תגרום לכם לחשוב על משהו אחר, ותשפיע באופן חד- משמעי על חומרת ההתקף.
  • נסו לחשוב על הסחת דעת אחרות. כל דבר שיסיח את דעתכם מההתקף, מהתסמינים ומהחרדה, ישפר את הרגשתכם: צפייה בטלוויזיה, הליכה מהירה (אם אתם מסוגלים), שתיית מים, וכל פעילות פנאי אחרת.

ככל שהתקפי החרדה שלכם יהיו קלים יותר, כך תפחדו מהם פחות – ולכן תוכלו לשלוט בהם בצורה טובה יותר. המטפלים במכון חיבורים, שהוא המכון המוביל בארץ לטיפול בהפרעת חרדה, יתנו לכם עצות וטיפים מותאמים אישית להתמודדות עם התקף חרדה באופן היעיל והמועיל ביותר. אתם מוזמנים להגיע לפגישת היכרות, בה תוכלו לשמוע על המטפלים המקצועיים, על שיטות הטיפול החדשניות והמסורתיות ועל האופן שבו נוכל לסייע לכם לשפר את חייכם.

עשוי לעניין אותך גם : טיפול בחרדות |  חרדה חברתית

לשיתוף הכתבה >>
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print