דימוי גוף

דימוי גוף נוצר בחלקו הרב בהשוואה לאידיאלים של יופי שקיימים בתרבות שלנו או בעצמנו. האידיאל הוא למעשה אותו קוו מנחה שאומר לנו כיצד אנחנו "אמורים" להיראות או כמה אנחנו אמורים לשקול.

דימוי גוף

דימוי גוף הוא הדרך הסובייקטיבית בה תופס וחווה כל אחד את מבנה גופו, במילה “סובייקטיבית” הדגש הוא על כך שלעתים באמצעות מדדים אובייקטיביים כמו משקל בק”ג, אחוזי שומן וחישובי BMI האדם יכול לראות כי משקלו תקין, אך בתפיסתו שלו הוא חש כסובל מעודף משקל. מכון חיבורים מציע סיוע מקצועי יחד עם צוות מיומן שיעזור לך לשנות את דפוסי החשיבה ולהתחיל להרגיש טוב יותר!

דימוי הגוף שלך משפיע עליך – עם דימוי גוף בריא, נרגיש טוב עצמנו, גם אם איננו עונים לאידיאל יופי מבחינת מראה או משקל, לעומת זאת ייתכנו דוגמניות או נשות זוהר אחרות שדימוי הגוף שלהן אינו בריא, והן יחושו רע עם עצמן לא משנה עד כמה הן נראות מושכות ובטוחות בעצמן במציאות.

חייג/י חינם לשיחה אישית עם מומחה במכון חיבורים 1-800-800-520

מה משפיע על דימוי הגוף שלך?

דימוי גוף שלילי נבנה בחלקו מיחסינו עם אנשים אחרים. אנשים משמעותיים בחיינו יכולים להשפיע עלינו אפילו במבט אחד בלבד, שלא להזכיר הערות נוקבות בקשר למראה או לחלקי גוף מסוימים שלנו.

דימוי עצמי נמוך מושפע גם מהתמונות שקיימות בכתבי העת ובמגזינים, וההשוואה הבלתי פוסקת לדוגמניות שמופיעות בהם.

ההשלכות של תפיסת העצמי

בראש ובראשונה קיימות הפרעות האכילה, בכללותן אנורקסיה וכמובן בולמיה נרבוזה. אך גם הפרעות כגון דיכאון וחרדה נפוצות – לדוגמה חרדה חברתית, או חרדה המלווה במחשבות אובססיביות בנוגע למראה יחד עם התנהגות כפייתית כדי לשנותו כגון איפור או ניתוחים פלסטיים.

פחד מאינטימיות גם הוא נפוץ כגורם למצוקה רגשית בעקבות דימוי גוף שלילי.

לעתים קרובות קיימת קומורבידיות עם הפרעות אישיות כגון הפרעת אישיות גבולית או היסטוריונית אשר עשויות להופיע בצמידות לדימוי גוף שלילי קיצוני.

חשוב לזכור שאלה הם מצבים קיצוניים יחסית, ואילו דימוי גוף שלילי יכול להופיע אצל כל אחד מאיתנו בשלבים שונים בחיים ובהתייחס לאברים שונים בגופנו.

איך משנים דימוי גוף שלילי?

כדי לשנות את הדימוי השלילי צריך ליצור תמונה מאוזנת יותר שלו ולקבלה. זה אומר למנות ולהתמקד גם בתכונות החיוביות ובחוזקות שלנו. חשוב גם לקבל את גופנו העירום, לבחון אותו בעין מיטיבה, וללמוד לחוש בנוח במצב הזה.

הדבר נכון במיוחד לאנשים שפיתחו פחד מאינטימיות מחשש שיצטרכו להגיע למצב בו בן זוג יוכל להתבונן עליהם ולראות את פגמיהם. לכן מעודדים את האנשים להתבונן על עצמם בעין אוהבת, כפי שיתבוננו עליהם בן או בת הזוג ביום מן הימים.

דרך נוספת להעלות את דימוי הגוף הוא להיות בריא. דפוסי אכילה בריאים, הכוללים את כל מה שהגוף זקוק לו, יחד עם התעמלות מתונה, יכולים להעלות את מצב הרוח ודימוי הגוף ללא שינויים משמעותיים במראה, ועוד לפני הירידה במשקל. רצוי להעסיק את הגוף בפעולות מיטיבות ולהכניס לתוכו רק את המזון האיכותי ביותר.

במידה ונראה כי דימוי הגוף הוא שלילי ומפריע לתפקוד היומיומי יש מקום לשקול פנייה לאנשי מקצוע במכון חיבורים אשר אמונים על תחום הגופניות ויוכלו להציע מזור.

לשיתוף הכתבה >>
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print