אבחון פסיכודידקטי

היתרון באבחון מסוג זה הינו כי כל חלק נערך על ידי שני אנשי מקצוע המומחים כל אחד בתחומו, כך שמתקבל אבחון מקיף, מעמיק ורציני.

מהו אבחון פסיכודידקטי

אבחון משולב הכולל בתוכו אבחון פסיכולוגי ואבחון דידקטי. הדו”ח הסופי הינו אבחון אינטגרטיבי המשלב בין החלקים הדידקטיים והחלקים הרגשיים, ונותן תמונה כוללת והוליסטית לגבי הנבדק.

נשים מחייכות

משרד החינוך דורש אבחון פסיכודידקטי לצרכים הבאים:

ועדת שילוב בית ספרית – לקביעת זכאות לקבלת סיוע ממורה להוראה מתקנת במסגרת בית הספר.
ועדת השמה – לקביעת זכאות להשמה לחינוך מיוחד.
התאמות ייחודיות לדרכי הבחנות בבחינות הבגרות לתלמידים לקויי למידה, דוגמת: בחינה בעל פה או מבחנים מותאמים

עובדים

אבחונים

אבחון דידקטי – נערך על ידי מאבחנת דידקטית המוסמכת לאבחן לקויי למידה. באבחון זה נבדקים כישורים שונים הרלוונטיים לרכישת הקריאה והכתיבה ולתהליכי למידה. האבחון הדידקטי בודק האם ישנן לקויות למידה או קשיים לימודיים ספציפיים, שבעטיים התלמיד מתקשה בלימודיו. מטרת האבחון לספק בסיס ליצירת תכנית עבודה מתאימה, הן בהוראה מתקנת והן בבית הספר. כמו כן, באבחון הדידקטי ניתנות המלצות לדרכי היבחנות מתאימות שיאפשרו לתלמיד להגיע להישגים, חרף לקויות הלמידה שלו.

אבחון פסיכולוגי – נערך על ידי פסיכולוגית קלינית/חינוכית. מטרת האבחון הינה להעריך את יכולותיו הקוגניטיביות של התלמיד וכן לחשוף מרכיבים מרכזיים באישיותו, כגון הערכה של דימויו העצמי ודרכי התמודדות אשר סיגל אל מול מצבי קושי. כך, האבחון מבקש לאתר את המקור לקשיים רגשיים וכן לתת תמונה על יכולותיו האינטלקטואליות, במידה ויש חשד ללקויי למידה משמעותיים או קושי רגשי.

  • ניתן לערוך אבחון פסיכולוגי בלבד כהשלמה לאבחון דידקטי אשר נערך בעבר במטרה לעדכן המלצות לדרכי היבחנות בתיכון.
  • ניתן לערוך אבחון פסיכודיאגנוסטי מורחב, במטרה לבחון באופן מעמיק את מוקדי הקושי הרגשי.
  • צוות המכון עובד בשיתוף פעולה עם בתי הספר ומוכן להגיע לפגישה בבית הספר על מנת למסור את הדו”ח באופן מקצועי
מטפלות

לשיתוף הכתבה >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

דילוג לתוכן