הפרעות קשב וריכוז

במידה ואתם או בני משפחתכם לוקים בהפרעות הללו, או שעולה החשד לקיומן, ואתם זקוקים לאבחון או טיפול, אנא צרו איתנו קשר ואנחנו נשמח לייעץ לכם. 

חשיבות האיתור המוקדם של הפרעות הקשב והריכוז

פורטל קשב וריכוז הינו אתר שמטרתו לספק מידע רחב היקף בכל הקשור להפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה בהיבטים השונים. במידה ואתם או בני משפחתכם לוקים בהפרעות הללו, או שעולה החשד לקיומן, ואתם זקוקים לאבחון או טיפול, אנא צרו איתנו קשר ואנחנו נשמח לייעץ לכם. אבחון הפרעות הקשב והריכוז הינו הליך שמטרתו לבחון האם קיימת ההפרעה אצל המאובחן, ובמידה והיא אכן קיימת נבחנות מאפייניה ודרגות חומרתה. בעת האבחון מעריכים אם קיימת גם תחלואה נלווית האופיינית ללקות. את האבחון רשאי לבצע פסיכיאטר, נוירולוג או פסיכולוג תוך הסתייעות בחוות דעת של אנשי מקצוע מתחומים שונים. לא מעט אנשים ניגשים אל האבחון בשלבים מאוחרים, לאחר שקיימת פגיעה משמעותית בהישגים הלימודיים ובדימוי העצמי. אבחון מוקדם וטיפול מתאים עשויים לצמצם ואף למנוע את הפגיעה והתחלואה הנלווית הנובעות מן הלקות. מכון חיבורים בפורטל קשב וריכוז

השלכותיה של הלקות בהיבט הלימודי ושלילת תסמונות המדמות את תסמיני הפרעת הקשב

במרבית המקרים עולה החשד הראשוני להפרעות הקשב על ידי המורים, המורים או הגננות בשל מצבים והתנהגויות מחשידות כמו הנמכת הישגים לימודיים, בעיות התנהגות, קשיי ריכוז, קושי חברתי וכדומה. מרבית הפניות לאבחון ההפרעה הן בכיתות היסוד או בשלבים של טרום מבחני בגרות. הפרעות הקשב מושלכות באופן ישיר על ההישגים הלימודיים, וזו הסיבה השכיחה שבגינה מופנים תלמידים לאבחון, ואולם בעת הפנייה אל האבחון יש לשלול תסמונות רפואיות המדמות הפרעת קשב אשר דורשות טיפול שונה, כשטיפול שגוי הנובע מאבחנה שגויה לא יפתרו את הבעיה. בשלבים בהם ניגשים לאבחון יש צורך לערוך בדיקה רפואית מקיפה הכוללת בדיקת ראייה, שמיעה, בעיות מטבוליות, בעיות הורמונאליות, הפרעות שינה ועוד. לא פעם מצבים של חרדה, בעיות אישיות, בעיות חברתיות או דיכאון עשויים להראות תסמינים דומים לתסמיני הפרעות הקשב, כשהטיפול התרופתי לא יסייע בנסיבות הללו ואף עשוי להחמיר את התסמינים.

הכלים לאבחון הפרעות הקשב

בשנים האחרונות קיים מינוף בתחום המודעות להפרעות הקשב, וההתערבויות הטיפוליות כוללות תחומים רבים כשמסגרת החינוך בכללם. אנשי הוראה רבים עוברים השתלמויות למורים הקשורות לתחום החל מאמצעי הוראה כמו ההוראה המתקנת וכלה בקורסים המיועדים לחינוך המיוחד. את האבחון הסופי רשאים לבצע רופא פסיכיאטר, נוירולוג או פסיכולוג אשר הוסמך לאבחן הפרעות קשב. ישנם שני סוגי אבחון שונים שהאחד הוא האבחון הסובייקטיבי הכולל שאלונים, תצפיות וסולמות דירוג להפרעה,

כשהשאלונים כוללים איסוף מידע מההורים והמורים. שיטות אחרות הן השיטות האובייקטיביות הממוחשבות המהוות אמצעי עזר לאבחון הסופי שביניהם אבחון TOVA, אבחון BRC, ואבחון MOXO.

לשיתוף הכתבה >>
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print