כיצד להתגבר על דיכאון

מתוך מחקרים אחרונים שנערכו במדינות מערביות ניכר כי מתוך כל 10 אנשים, 6 חיים בדיכאון מסוים. דברים כמו מוות של אדם אהוב, גירושין, ובעיות בריאות עלולים לגרום לדיכאון לכל אדם. אך החיים נמשכים כל הזמן. אם אנו חשים עצב עקב בעיה כלשהי וממשיכים לחשוב על הבעיה זאת, רק אנחנו אלה שיכולים לנסות להשיב מלחמה ולחיות חיים שמחים.

אם החלטתם להיאבק בדיכאון, יש כמה טיפים שיכולים לסייע בכך

תרגול מיינדפולנס

הכל נראה לנו בסדר כשאנחנו בדיכאון ודואגים ללא סיבה ממה שעלול לקרות בעתיד. מוטב להתמקד ברגע הנוכחי. עלינו לנסות לשכוח את העבר ולחיות בהווה. ככל שנתמקד יותר ברגע הנוכחי כך נדאג פחות ביחס לעתיד. תרגול מיינדפולנס מותיר פחות זמן לדאגות.

הקשבה למוסיקה

מוסיקה יכולה לרומם את הנפש. מוסיקה נעימה מסוגלת לשנות את האווירה. הקשיבו למוסיקה שמחה. נסו לחשוב על דברים שמחים שקרו בעבר. המוסיקה משנה את הכימיה במוח ומשפרת את מצב הרוח.

טיפולים במגע

מחקרים מצאו שטיפולים במגע יכולים לסייע להתגבר על דיכאון על ידי הגברת ייצור ההורמון אוקסיטיצין. עיסוי, רפלקסולוגיה, דיקור סיני, רייקי הם דוגמאות לטיפולים שיכולים לסייע להתגבר על דיכאון.

אומגה 3

מחסור בחומצות שומן כמו EPA עלול לגרום לדיכאון ובעקבות זאת לבעיות שינה, חרדה, עצב, ועוד. כמו מומלצת דיאטה עתירה בחומצות שומן מסוג אומגה 3, הנמצא במזונות כמו סלמון או זרעי פשתה.

קשרים חברתיים

הפעילות הטובה ביותר כשאנחנו מדוכאים היא לבלות עם חברים קרובים. לכאן כדי לצאת עם חברים ולהיות איתם. לדבר על החיים, להעלות זיכרונות משותפים. זה ישפיע לטובה על מצב הרוח.

לישון מספיק

יש קשר הדוק בין שינה למצב רוח. חוסר שינה מוביל לעצבנות. שינה טובה משפרת את מצב הרוח ומפחיתה דיכאון. לכן כדאי לישון כ 8 שעות ביום.

פעילות גופנית

פעילות גופנית עוזרת להתמודד עם דיכאון. פעילות גופנית קבועה משחררת אנדורפינים שמשפרים את מצב הרוח ויש להם גם תועלות בריאותיות רבות כמו הגנה נגד סרטן, מחלות לב, ועוד. כדאי להתחיל את היום ב30 דקות של הליכה מהירה או מתיחות.

לא להתייאש

דיכאון עשוי לגרום לתחושת בידוד ולרצון להתחבא מן העולם. כדי להתמודד עם דיכאון, צריכים להיות נחושים. הטיפים שהוצגו כאן יוכלו לעזור להתגבר על הדיכאון ולחיות חיים שמחים.

כדי להתגבר על דיכאון, מומלץ לפנות לאבחון מקצועי כדי להבין איזה סוג טיפול יוכל לעזור. במכון חיבורים, אנשי המקצוע יבצעו הערכה כדי לבדוק את עוצמת ותדירות הסימפטומים ולהתאים את הטיפול המתאים.

למידע נוסף אודות טיפול בדיכאון

לשיתוף הכתבה >>
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print