כיצד תוכלו לתרום לטיפול בחרדה?

הפרעת חרדה היא לא שלב חולף, ויש צורך במחויבות וסבלנות על מנת להתמודד איתה. אנו יודעים ששיטת הטיפול, הכוללת התמודדות עם פחדים, נראית מאיימת ומאתגרת: אבל חשוב מאוד שתתמידו בטיפול ותהיו קשובים להוראותיו של המטפל. הטיפול בחרדה הוא יעיל מאוד לטווח-ארוך, וההתמדה ללא ספק תשתלם.

כיצד תוכלו לתרום לטיפול בחרדה?

אם אתם בכל זאת רוצים לנסות ולזרז את הטיפול וההחלמה, תוכלו לסייע למטפל שלכם במספר דרכים:

נסו לבצע בחירות חיוביות באופן מודע. כל דבר, החל מרמת הפעילות ועד חיי החברה, משפיע על הצלחתו של הטיפול ועל רמת החרדה. בחירות חיוניות, חיוביות ורגועות יותר ישפרו באופן ניכר את הרגשתכם.

צאו ולמדו. חשוב שתבינו את הבעיה שאתם מתמודדים איתה. הלמידה על החרדה לא תרפא את ההפרעה שלכם, אך היא תסייע לכם להפיק את המרב מהטיפול.

השקיעו בחיי החברה שלכם. הבדידות תורמת לחרדה. אם תיצרו קשרים עם אנשים אחרים, תבקרו חברים, תצטרפו לקבוצות תמיכה או תשתפו אדם אהוב בחששות ובדאגות שלכם, אתם עשויים להדוף את החרדה מחייכם.

אמצו הרגלי חיים בריאים. כפי שציינו בחלק הקודם, נסו להתעמל באופן קבוע על מנת להפחית את המתח והחרדה. הימנעו משימוש בסמים ואלכוהול כדי להתמודד עם התסמינים, כמו גם בחומרים מעוררים כמו קפאין וניקוטין, שרק יחמירו את הרגשתכם.

נסו להימנע מלחצים. זהו אילו גורמים בחייכם מלחיצים אתכם, והשתדלו להימנע מהם. לדוגמה, אל תחששו להימנע מאנשים שגורמים לכם לחרדה, לסרב לאחריות נוספת, או להתעקש על זמן להנאה ורגיעה בלוח הזמנים היומי שלכם.

במכון חיבורים, אנו מודעים למצב הרגשי והנפשי המעורער שבו נמצאים רבים מהפונים אלינו, ועושים כל מאמץ על מנת להיות רגישים במיוחד לצרכיו של כל מטופל. בנוסף למומחיותם המקצועית, המטפלים שלנו הם חברותיים, רגישים ונגישים, והם ישמחו לתפור עבורכם תכנית טיפולית מותאמת אישית – כזו שתוכלו ליישם גם במשרדו של המטפל וגם בבית, בבית הספר או בעבודה. אתם מוזמנים להגיע לפגישת היכרות ולקבל פרטים נוספים על האפשרויות הטיפוליות העומדות בפניכם.

ראו גם: טיפול בחרדה חברתית | טיפול קוגניטיבי התנהגותי | טיפול CBT לילדים | דיכאון אחרי לידה | טיפול בחרדות | OCD | CBT

לשיתוף הכתבה >>
Share on facebook
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print