להפיק את המיטב מטיפול פסיכולוגי

לעיתים קרובות אתם מרגישים מוצפים מדי. עד כדי כך שאינכם מסוגלים להתמודד עם הקשיים שלכם?

טיפול פסיכולוגי – פגישה ראשונה

אינכם לבד. למעלה מרבע מן המבוגרים חווים דיכאון, חרדה או קשיים נפשיים אחרים. יש אנשים זקוקים לעזרה בהתמודדות עם מחלה קשה או הפסקת עישון, בעיות במערכות יחסים, מוות של אדם אהוב, פיטורין ועוד. כאשר אנשים אינם מצליחים להתמודד לבד, הם זקוקים לעזרה מקצועית.

עזרה כזאת יוכלו לקבל ע”י טיפול פסיכולוגי.

לאחר שמצאתם פסיכולוגית או פסיכולוג מתאימים וקבעתם איתם פגישה ראשונה, כדאי להתכונן ולדעת למה לצפות.

פגישה ראשונה עם הפסיכולוגית / פסיכולוג

זה טבעי להרגיש עצבנות מסוימת לקראת פגישה ראשונה של טיפול פסיכולוגי. אך התכוננות מראש והידיעה למה לצפות מסייעים להירגע.

טיפול פסיכולוגי אופייני נמשך 45-50 דקות. כדי להפיק את המיטב מהזמן הזה, כדאי להכין מראש רשימת נושאים שעליהם תרצו לדבר במפגש הראשון, ורשימה של דברים שעליהם תרצו לעבוד עם המטפל/ת במהלך טיפול פסיכולוגי. תהיו מוכנים לחלוק עם הפסיכולוגית את הסיבות שהביאו אתכם לטיפול. גם רעיון מעורפל על המטרות שלך בטיפול יעזרו לך ולפסיכולוגית להתקדם ביעילות ויאפשר טיפול פסיכולוגי ממוקד יותר.

אם הופנית על ידי איש מקצוע אחר, כמו רופא או עורכת דין, רצוי להביא מכתב המפרט מדוע הם שלחו אותך אל הפסיכולוגית. אם מורה בביתה ספר הציעה לשלוח את הילד שלך לטיפול פסיכולוגי, כדאי להביא תעודות או מכתב מן המורה. בנוסף, הפסיכולוגית תוכלי להתקשר אל אנשי מקצוע אלה כדי לקבל מהם מידע נוסף. עלייך לתת לה אישור בכתב לעשות זאת. גם תיעוד מטיפולים פסיכולוגיים קודמים או ממבחנים פסיכולוגיים שעברת יעזרו לפסיכולוגית החדשה להבין טוב יותר מי את.

אם את לוקחת תרופות, הכיני פירוט של התרופות ושל המינון ותני לפסיכולוגית את הרשימה.

קשה לפעמים לזכור את כל מה שמתרחש במהלך טיפול פסיכולוגי. כדאי להביא מחברת ולרשום ה שאלות או הצעות של הפסיכולוגית וכן שאלות ורעיונות שיש לך.

רוב האנשים מגיעים ליותר ממפגש אחד. הביאי איתך יומן כדי לקבוע את המפגש הבא. כמו כן, תצטרכי לקבוע הסדר תשלומים. אם יש לך ביטוח רפואי המכסה את הוצאות הטיפול הפסיכולוגי, הביאי איתך את כרטיס קופת החולים וכך הפסיכולוגית תוכל לחייב את הקופה המבטחת.

טיפול פסיכולוגי הוא טיפול באמצעות דיבור ושיחות, וזה מה שעושים בזמן מפגשי הטיפול. הפסיכולוגית ואת תקיימו דיאלוג על הקשיים שלך ועל הדרכים לטפל בהם.

במהלך המפגשים, את והפסיכולוגית תמשיכו לחקור בעיות. אצל אנשים מסוימים, עצם האפשרות לדבר בחופשיות על בעיה מביאה להקלה. בשלבים המוקדמים, הפסיכולוגית שלך תעזור לך להבהיר מה מטריד אותך. לאחר מכן תעברו לשלב מציאת דרכים חלופיות של חשיבה והתנהגות וניהול רגשות.

במכון חיבורים תמצאו פסיכולוגים המיומנים בגישות טיפול שונות. למכון מספר סניפים ברחבי הארץ, וניתן גם לקיים טיפול באמצעות סקייפ.

לשיתוף הכתבה >>
שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print