fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

טיפול זוגי

כותב:
תוכן עניינים

הקשר הזוגי שלך במשבר? מרגישים כאילו כל פסיק קטן הופך למריבה גדולה? לפני שמרימים ידיים ולפני שמפרקים את החבילה, מומלץ לנסות ולתקן את הסדקים. וזה בהחלט אפשרי.

טיפול זוגי – למה כדאי ומה זה דורש?

באמצעות טיפול זוגי מקצועי, אפשר לשפר, לתקן ולהחזיר את הזוגיות למסלול חיים נורמלי. טיפולים המיועדים לבני זוג, נשואים או שאינם נשואים, הפכו בשנים האחרונות לצו השעה,כאשר אחוז הזוגות המתגרשים עולה מידי שנה חיים בזוג דורשים מאמץ, הקרבה, ויתורים והתמודדויות משותפות עם דרישות החיים והחוויות האישיות העוברות על כל אחד מבני הזוג.

לכן, אם אתם חשים שהתקשורת ביניכם צריכה גישור וחיזוק, שלמרות האהבה והרצון להמשיך להיות ביחד, נדמה שזה הופך להיות קשה יותר מיום ליום, כדאי למהר ולפנות לטיפול זוגי.

מי פונה לטיפול זוגי?

בדרך כלל זוגות נישאים כאשר קיים רצון הדדי לחיים משותפים. בני הזוג מכירים זה את זה, ורוצים לחלוק את חייהם. הבעיה היא, שבמרוצת הזמן אנשים משתנים, חווים חוויות שונות, מתפתחים ועוברים תהליכים שונים. למעשה, מהר מאוד בן הזוג שלנו הוא כבר לא בדיוק אותו אדם אותו בחרנו, וכמובן שגם אנחנו השתננו בזמן זה. השינויים הללו עלולים ליצור חיכוכים, קונפליקטים, וקשיים שלא היו קיימים בעבר (או להעצים כאלה שכבר היו). פעמים רבות, הביטוי של הקשיים האלה יהיה בנקודות מסוימות שיגרמו למריבות. הקשיים יתבטאו בתחומים מגוונים כגון התנהלות כלכלית, חינוך של הילדים, או תפקוד מיני. טיפול זוגי מיועד גם לזוגות שאינם חשים קושי או משבר, אך מעוניינים להכיר זה את זה טוב יותר, לשפר ולהגן על המערכת הזוגית שלהם מפני השינויים והקשיים.

מה עושים בטיפול?

העקרונות החשובים של הטיפול הזוגי:

  • זיהוי והבנה של הגבולות הקיימים בזוגיות
  • יצירת שפה משותפת המאפשרת תקשורת בונה
  • הבנה והכרה באחריות של כל אחד מבני הזוג
  • למידה והתפתחות אישית בתוך הזוגיות
  • שליטה ברגשות ותאום ציפיות לשיתוף פעולה על בסיס תפיסה רציונאלית
  • הבנה של תרומה חיובית ושלילית של כל אחד מבני הזוג לקשר ולתקשורת הזוגית.

סוגי טיפול זוגי

טיפול זוגי יכול להתנהל במגוון רחב של טכניקות והסדרים. בטיפול הקלאסי, מגיעים שני בני הזוג לפגישות קבועות עם מטפל או מטפלת המתמחים בטיפול זוג אפשרויות נוספות הן טיפול זוגי בקו (כלומר, שני מטפלים, בדרך כלל גבר ואישה), טיפול זוגי הנערך באופן אינדיבידואלי לאחד מבני הזוג (טיפול פרטני המתמקד בזוגיות, ולעיתים גם מאפשר הזמנה של בן הזוג למפגש), וכן טיפול זוגיות בצורה קבוצתית (קבוצה של מספר זוגות המלווה במטפל אחד או שניים).

מה זה דורש מאיתנו?

פתירת קונפליקטים בזמן או לאחר משבר תלויה במוטיבציה לתקשר את הצרכים והדרישות שלכם מבני הזוג באופן אסרטיבי, לפתח יכולת הקשבה והכלה ולהשיב את האמון והקרבה. התייחסות לנושאים רגשיים, מיניים, כלכליים וחברתיים העולים במהלך הטיפול הזוגי, מאפשרת הבנה מעמיקה יותר והתמודדות נכונה ויעילה יותר עם נושאים כגון: חוסר שיתוף פעולה, חילוקי דעות בנושא חינוך והקניית ערכים, פשרות וצרכים, בגידה באמון, צורך בשליטה וקנאה, אובדן אינטימיות, אכזבות וכו. בכל מקרה, ובכל קונסטלציה, המטרה העיקרית של הטיפול הזוגי הוא יצירת דפוסים בריאים וטובים של תקשורת בין בני הזוג. במהלך הטיפול לומדים בני הזוג להקשיב ולשמוע אחד את השני, להבין זה את צרכיו של זה, וללמוד כיצד כל אחד יכול לתרום להצלחתה של מערכת זוגית. יש לציין, שגם פרידה מחייבת  תקשורת טובה (בעיקר כאשר יש ילדים), ולכן טיפול זוגי יכול להועיל רבות גם לזוגות שבוחרים, לפני או אחרי הטיפול, לסיים את נישואיהם. כאשר מחליטים לפנות לטיפול זוגי, חשוב להבין שעצם הטיפול מחייב פתיחות, הגינות ויושר בין בני הזוג. תקשורת פתוחה וכנה היא הבסיס להצלחת מערכת היחסים. כמו כן, לעיתים הקשיים הזוגיים נשענים גם על קשיים אינדיבידואליים של מי מבני הזוג. במכון חיבורים צוות רחב של מטפלים, המאפשרים ליווי פרטני של הטיפול הזוגי במקרה הצורך.

 

בעלים ומנהלת מכון חיבורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. מעל 15 שנות נסיון בטיפול בחרדה בגישות ממוקדות.

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן