fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

תקופת ההיריון אינה רק אושר ואופטימיות עבור האם לעתיד • הלחץ, המתח והתופעות הגופניות, מעוררים תופעות חרדה ואף דיכאון, שמתאפיינות במחשבות קטסטרופאליות ותחושות פיזיות קשות • אינכן הראשונות שמרגישות כך, אספנו עבורכן את 6 הפחדים הנפוצים ביותר העולים בקרב נשים בתקופת ההיריון – הנה הם לפניכם

תשעת חודשי ההיריון הם תקופה משמעותית בחיי כל אישה ומשפחה. עבור הורים חדשים זהו זמן מלא ציפייה והתרגשות לקראת האירוע המתקרב שעומד לשנות את חייהם לעד. עבור הורים ותיקים זוהי תקופה של דריכות והכנה לקראת התרחבות המשפחה והעתיד לבוא.

זהו אירוע גדול ומשמח, אך לפעמים נשכחת העובדה שהדרך אליו אינה תמיד קלה. הריון מביא עמו מתח עצום, חששות רבים ופחדים שלא תמיד קל לבטא ולהביע, גם לא בפני סביבה אוהבת ותומכת של בני זוג ומשפחה.

תקופת ההיריון זוכה לרוב לדימויים של אושר ורוגע, זמן בו ההריונית “קורנת”, שמחה ואופטימית, אולם לא תמיד כך הדבר.

הדרמה הגופנית המתחוללת יחד עם השינויים ההורמונליים הופכים את תקופת ההיריון לרכבת הרים רגשית. מחשבות טורדניות, התעוררות של פחדים ותופעות גופניות שונות גורמות לתופעות חרדות בקרב נשים רבות.

חרדה בזמן הריון היא תופעה שכיחה, והיא מתבטאת הן בדפוסי חשיבה והן בתסמינים פיזיים. כאשר החרדה באה לידי ביטוי אתן עשויות לחוש בדופק מואץ, במאמץ וקושי בנשימה ולעיתים ללקות בהתקף פאניקה.

כאשר החרדה נשמרת בסוד ונותרת ללא מענה, היא עלולה לפגוע קשות באורח החיים ובמקרים מסוימים אף להתפתח לכדי דיכאון. נשים שחוו בעברן דיכאון או סבלו מחרדה נמצאות בשכיחות גבוהה אף יותר לשוב ולחוש בחרדה בזמן ההריון.

אספנו עבורכן שש פחדים נפוצים המתעוררים בקרב נשים בזמן הריון. חשוב שתדעו כי אינכן לבדך בתחושות אלו. במקרים שכאלה ובמקרי חרדה נוספים, תמיכה רגשית ומקצועית הינה חשובה ומקלה משמעותית על תחושת המצוקה.

1. חששות מאמהות

בהריון הראשון (ולפעמים גם לאחריו) מתעוררות חששות רבות בנושא המוכנות ההורית והיכולת לתפקד כאם. מחשבות שליליות נפוצות עשויות להיות: ‘אני עדיין לא מוכנה להיות אמא’, כיצד אוכל לדאוג לילד כאשר איני מצליחה לדאוג לעצמי’.

2. דאגה בלתי פוסקת לעובר

המחושים הפיזיים בגוף בזמן ההריון מתפרשים בעיני הסובלות מחרדה כסממנים שליליים. מחשבות חוזרות על בריאות העובר עלולות להפריע לתפקוד ולהסיח את הדעת: ‘התינוק בועט יותר מדי’, ‘התינוק אינו זז מספיק’, ‘האם המזון שאכלתי יפגע כעת לתינוק’, או ‘האם העשן שנשמתי עשוי להזיק’.

3. חשש מתוצאות בדיקות

בדיקות רפואיות הקשורות בהריון עשויות לגרום ללחץ ולמתח רב. מחשבות טורדניות אודות תוצאות הבדיקה, בהן התרחישים השליליים ביותר, עלולות לחזור ולפגוע בתפקוד.

4. חששות מחוסר חיבור עם הילד

ככל שתאריך הלידה מתקרב עשויות לעלות חששות מהפגישה עם הילד. מחשבות כגון: ‘האם אני אוהב אותו כשאראה אותו’ או ‘מה יקרה אם לא אצליח להתחבר אליו’ הינן מחשבות נפוצות.

5. פחד מהלידה

ההריון מלווה בתחושות ובמצוקות פיזיות ואינטימיות רבות. הלידה עצמה עלולה להעלות פחדים רבים הכוללים חששות מכאב בלתי נסבל וממבוכה מתופעות גופניות טבעיות.

6. חרדות קיומיות

 תקופת ההריון עשויה ללבות פחדים בתחומים נוספים, אשר עשויים להיות מושפעים מההריון ומהלידה הקרובה. בין התחומים: פחדים מנזק לקריירה ומאובדן מקום העבודה, חששות מהמצב הכלכלי ועוד.

אם את מרגישה שמחשבות אלו או מחשבות שליליות אחרות אינן נותנות לך מנוח, אל תתמודדי עם החרדה לבדך. מצוקה רגשית ונפשית בזמן הריון, מזיקה לך וגם עבור התינוק שלך.

יש עזרה יעילה מאוד למצב בו את נמצאת. אם החלטת על טיפול, חשוב למצוא את המטפל המתאים ביותר ואת דרך הטיפול הנכונה עבורך אשר תביא לתוצאות הטובות ביותר.

במכון חיבורים אנו נכווין ונלווה אתכן במציאת טיפול ממוקד המתאים ביותר, אשר ייתן מענה פרטני ומדוייק לכל חרדה. בחיבורים תמצאו צוות מקצועי, רב-תחומי וותיק, עם התמחות בטיפול בכל סוגי החרדות.

נשים מחייכות
אישה מחייכת
עובדים

לשיתוף הכתבה >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print

דרג את הטיפול

No ratings yet.

בעלים ומנהלת מכון חיבורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. מעל 15 שנות נסיון בטיפול בחרדה בגישות ממוקדות.

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן