fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אישה שותה קפה בשחור לבן

טיפול בחרדות אונליין

הצטרפו לטיפול בחרדות אונליין

מהמיטה, מהסלון או משולחן האוכל – במקום הבטוח והנוח שלכם ומבלי לצאת מהבית. הצטרפו לפגישת היכרות ללא התחייבות עם מטפלי מכון חיבורים, המומחים לטיפול בחרדות מכל הסוגים.

חרדה ודיכאון הן הפרעות נפשיות מהנפוצות שקיימות. מחקרים בעולם המערבי מצביעים על כך כי כ 40% מן האוכלוסייה, יחוו מתישהו בחייהם תופעות דיכאון וחרדה. צוות המטפלים במכון חיבורים מתמחה בטיפול ממוקד בחרדה ודיכאון בקרב מבוגרים וילדים, תוך שימוש בשיטות הטיפול המתקדמות ביותר בעולם הפסיכולוגי כיום ובהתאמה אישית לכל מטופל.

ללא טיפול הולם, כל בעיה נפשית עלולה להחריף משמעותית ולפגוע באופן ממשי בתפקוד היומיומי. אולם, פעמים רבות אנשים לא ניגשים לטיפול. יש מי ששיקוליו הם בעיקר לוגיסטיים. עלות, זמן, קושי בהגעה – והסבל ממשיך וגובר. לאנשים אלו ממש, הפתרון החדשני של טיפול באמצעות שיחות וידאו-צ’אט באינטרנט – יכול להוות פתרון מושלם.

הקידמה מאפשרת היום ערוץ אינטרנטי לטיפול, באמצעות שיחות וידאו בתוכנות כגון זום, או אפילו ווטסאפ. במחשב בבית, בעבודה או אפילו באמצעות הטלפון הנייד – אפשר לקבל טיפול פסיכולוגי מעשי המשלב בין הקשבה וניתוח פסיכולוגי לבין תרגול מטלות לאורך הטיפול. מי שסבל עד היום בשל הקושי הלוגיסטי, המרחק והזמן הנדרש כדי להגיע לטיפול – ייהנה מאוד מיתרונות שיטת שיחות וידאו באינטרנט. הטיפול המקצועי במרחק קליק ואין צורך יותר להתמודד לבד עם הכאב האישי. אפשר לקבל מענה מקצועי, זמין ונגיש, במרחב הבטוח והמוכר, במטרה להקל על המצוקה הרגשית.

 

מכון חיבורים מציע היום את האופציה לקבל טיפול פסיכולוגי על ידי מטפלים ישראלים מובילים, מומחים בתחומם,  באופן פרטי בביתכם או בכל מקום אשר נוח לכם, דרך האולניין.

 

כמה מילים על חרדות

חרדות משמעותן לחוות אי שקט, לחוש מתח מורט עצבים ולסבול מדאגות רבות, מופרזות ובלתי נגמרות. פעמים רבות, אדם השרוי במצב של חרדה מתמדת ומשתקת, אף מפתח תופעות נוספות כמו התקפי חרדה (התקפי פאניקה). אמנם חרדה יכולה גם להיות תגובה טבעית של בני אדם למצב סכנה ויש אומרים אף הכרחית למנגנון ההישרדות שלנו, אך כשהיא נמשכת ולא חולפת, היא הופכת למעמסה רגשית כבדה מנשוא ומחייבת סיוע מקצועי חיצוני.

מצב זה  הינו פתיר לרוב, וכמעט תמיד באמצעות טיפול אפשר להחזיר לחיים את השקט הנפשי.

חרדה “רגילה” הופכת להפרעה, בסיטואציות בהן האדם חווה לחץ נפשי כבד לאורך זמן, מבלי שיש לו הכלים או היכולת להירגע. מצבים לדוגמא יכולים להיות לחצים חברתיים או בעיות בזוגיות, קשיים כלכליים שלא באים על פתרונם, תקופות מבחנים אצל סטודנטים או התמודדות עם אירועים טראומטיים כגון תאונה או טראומה פיזית כלשהי, מלחמה, התעללות מינית, גירושין ועוד.

 

 

להרחבה בנושא חרדות וטיפול בחרדות לחצו כאן

 

איך מטפלים, והאם ניתן לטפל באמצעות שיחות וידאו באינטרנט?

ישנן כל מיני שיטות טיפול היום והמומלצת בהן הינה שיטת טיפול CBT – טיפול קוגניטיבי-התנהגותי שהינו קצר-טווח ונמשך בממוצע 3-6 חודשים. הטיפול ממוקד מאוד וייעודו לתת מענה לחרדה באופן נקודתי באמצעות זיהוי ושינוי מחשבות שליליות ודפוסי חשיבה ש”תוקעים” ומובילים לקשיים, וכן תרגול לשינוי ההתנהלות והתגובה בפועל מול סיטואציות מאתגרות. כל זה קורה בשיחות אחד-על-אחד עם מטפל מומחה וניתן בקלות ליישמו גם באמצעות שיחת וידאו-צ’אט. גם בשיחות וידאו-צ’אט, ייתן המטפל כלים וטכניקות שתומכים בכל תהליך העבודה וינחה לגבי תרגול אותם כלים חדשים. הטיפול ידוע באחוזי ההצלחה שלו בהתמודדות עם הפרעות נפשיות שונות – חרדות כלליות ופחדים ספציפיים (פוביות), דיכאון, OCD וכיו”ב.

 

מה היתרונות המשמעותיים של טיפול וידאו און-ליין?

  • שיחות טיפוליות המתקיימות בפרטיות ביתכם, יאפשרו יותר רוגע אישי ועקב כך עשויות להוביל לפתיחות שדרושה בשביל להוציא את המיטב מהטיפול.
  • במידה ואתם גרים רחוק ממרכז הטיפולים או פשוט מוגבלים ביכולת להגיע לקליניקה, תוכלו עדיין לקבל טיפול מאותו צוות מקצועי בלי להגיע פיזית לטיפול.
  • תוכלו לצמצם משמעותית את הזמן וההוצאות על הטיפול. לא תשקיעו בתחבורה (בין אם דלק וחניה לרכב או תחבורה ציבורית), לא תצטרכו לוותר על זמן יקר בשל הנסיעה וההגעה למקום הטיפול.
  • אנשים הסובלים ספציפית מחשש לצאת מהבית או בעלי מגבלה גופנית יוכלו להפיק המון מטיפול אינטרנטי און – ליין מול המחשב או הפלאפון בביתם.
  • אתם גרים או שוהים בחו”ל? הנה ההזדמנות לטיפול בעברית כאילו אתם בארץ ולא לפספס טיפול גם אם אתם בנסיעה.

 

טיפול בחרדות און–ליין

הטיפול בחרדה במסגרת טיפול CBT  מתאפיין בדרך כלל בחלוקה למספר דגשים בטיפול, המקבלים כל אחד מהם פרק זמן משלו, בהתאם לקשיים הייחודיים למטופל, ולהתפתחות הטיפולית. פרק זמן מסוים יוקדש ללמידה של מנגנון החרדה המאפיין אותנו, וכיצד בא לידי ביטוי אצל מטופל מסוים. לאחר מכן ידובר גם על החלק הקוגניטיבי, המחשבתי, המאפיין את מעגלי החרדה. בחלק זה המוקד יהיה בזיהוי של מחשבות מוטות או מוגזמות, ולעיתים בהצבת אלטרנטיבה למחשבות אלו, לעיתים ביכולת להפחית את השפעתן על חיינו. ולבסוף חלק משמעותי יהיה הבחירה באתגרים לפעולה. מתוך היידע הנלמד, והגישה החדשה לדרך החשיבה יבצע המטופל יחד עם המטפל חשיפה הדרגתית לגירויים מעוררי חרדה.

  כל החלקים הללו יותאמו למעשה לטיפול מרוחק כאשר הטיפול הוא און ליין. בחלק בו הבנת מנגנון החרדה תהיה במרכז נוכל אף להשתמש בכלים הייחודים שמציע לנו האינטרנט ונגייס לטובתנו את ממשק המחשב (או הפלאפון) עבור הדגמות שונות. וכשבמוקד יהיה ביצוע פעולות מאתגרות יבחן המטפל יחד עם המטופל כיצד יוכל לבצע אותן, לעיתים בנוכחותו “בצד השני של המסך” בזמן המפגש הטיפולי, ולעיתים בין מפגש למפגש, בהתאם לסיכום משותף. בתחילת הדרך, כאשר המטופל לומד כי ביכולתו לבצע את הדברים המאתגרים אותו נוכחות של המטפל היא בעלת חשיבות לא פעם. מניסיוננו נוכחות זו מורגשת ומאפשרת שינוי גם אם המטפל לא נוכח פיזית בחדרו של המטופל, אלא נוכח עימו בעזרת שיחת הוידאו. לעיתים יש בכך אף רווח מסוים. שכן אנו משיגים איכות של מפגש משותף, גם עבור אלו שהיציאה מהבית לחדרו של המטפל מאתגרת במיוחד עבורם.

   עבור לא מעט מהמתמודדים עם חרדה תהיה חשיבות להנעה לפעולה בשלב מסוים בטיפול. הכוונה היא לעידוד והחלטה משותפת על מעבר מהימנעות והסתגרות לביצוע הדרגתי של פעולות המפגישות את המטופל עם תחושות לא נעימות של מתח ולחץ. לעיתים זהו שלב דרמטי בטיפול בו מגלה אדם כי ביכולתו “לצאת לעולם” ממנו העדיף להימנע עד כה, וכי המפגש עם רגשותיו אינו מסוכן עבורו כפי שחש מראש, וכי המחיר ששילם על הימנעות ממפגש זה היה כבד מדי. כדי לייצר הנעה לפעולה מושקע זמן בהסבר על מנגנון החרדה, לצד תמיכה ועידוד המובילים את המטופל לחשוב על המחירים שהוא משלם בהימנעות, ועל הדברים המשמעותיים עבורו אשר יוכל להשיגם אם יעז לפעול אחרת. שלב זה  הינו משמעותי ביותר גם בטיפול און – ליין. לעיתים הנוכחות הוירטואלית של המטפל בביתו של המטופל עשויה לאפשר צעדים קטנים אך משמעותיים בהתקדמות לעבר פעולות משוחררות יותר, חיוניות יותר, שהן כמו פתח לחיים חדשים עבור מטופל מסתגר או נמנע. מספר פעמים אף יש בכך הישג משמעותי שלא היה מתאפשר ללא הטיפול הוירטואלי בעזרת האינטרנט (לדוגמא במקרים של מטופלים המתקשים מאוד לצאת מביתם או לבצע פעולות בסיסות ביותר כמו הכנת ארוחת בוקר וכו’).

 

נשמע מסובך?  זה ממש לא. מה תצטרכו בשביל לקבל טיפול וידאו אונליין?

אין צורך בידע או בציוד מיוחד. אם יש מחשב וחיבור אינטרנט יש לכם כמעט הכל. צריך גם מצלמת וידאו שמחוברת למחשב (הרבה מחשבים מגיעים כבר ברכישה עם מצלמה מובנית). בהנחיית אנשי המקצוע במכון והדרכתם תוכלו להוריד למחשב או אפילו לסמארטפון את התוכנה המתאימה, להתחבר ולקיים שיחות טיפוליות. עם הדרכה נכונה וליווי כל אחד יכול.

ולכן לא משנה איפה אתם נמצאים בארץ או בעולם – במכון חיבורים יכולים לעזור: תוכלו לקבוע שיחת וידאו עם הצוות ומשם לבנות וליישם תכנית טיפולים מקצועית ומתאימה.

אם אתם מתמודדים עם חרדה, מרגישים צורך בעזרה, ומתקשים או לא מעוניינים לצאת מהבית כדי לקבל את הסיוע המתאים. אל תהססו, יש לנו את הידע והנסיון בטיפול בחרדה בפורמט מרוחק – כאן תוכלו להשאיר את הפרטים שלכם ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם – כדי לתאם טיפול און – ליין.

נשים מחייכות
אישה מחייכת
עובדים

טיפול מיידי בהתקף חרדה

הצוות הטיפולי של מכון חיבורים עומד לרשותכם לצורך מתן מענה ראשוני ללא עלות

לשיתוף הכתבה >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print

בעלים ומנהלת מכון חיבורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. מעל 15 שנות נסיון בטיפול בחרדה בגישות ממוקדות.

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן