fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אישה שותה קפה בשחור לבן

טיפול פסיכולוגי – גישות הומניסטיות

טיפולים הומניסטיים שאובים מן האסכולה ההומניסטית של הפסיכולוגיה. טיפול פסיכולוגי זה עוזר לאנשים לקבל את עצמם ולהשתחרר ממגבלות בלתי נחוצות.

השפעת הטיפולים ההומניסטיים החלו לכנות את האנשים הפונים לטיפול בשם לקוחות במקום מטופלים. מטפלים הומניסטים נוטים להתמקד במצבו העכשווי של הלקוח ולא בעברו. טיפול פסיכולוגי הנקרא “ממוקד-באדם” הוא הטיפול ההומניסטי המוכר ביותר. שיטת הטיפול הזאת פותחה על ידי הפסיכולוג קרל רוג’רס. מטרתה היא לסייע לאנשים לקבל את עצמם ולהגיע לצמיחה אישית, על ידי כך שמקיפים אותם בסביבה רגשית תומכת. זהו טיפול פסיכולוגי “לא מנחה”, כלומר, המטפל אינו מכוון או מנחה את קצב הטיפול או את מהלכו. מטפלים ממוקדים-באדם סבורים שבעיות של אנשים נובעות מהעדר התאמה בין הדימוי העצמי שלהם לבין המציאות.

טיפול פסיכולוגי בגישות הומניסטיותאי ההתאמה הזאת נובעת מכך שאנשים תלויים מדי באישור וקבלה מצד אנשים אחרים. כאשר נוצרת אי ההתאמה הזאת, אנשים חשים חרדה. ולכן הם מנסים לשמר את הדימוי העצמי שלהם באמצעות הכחשה או עיוות של מציאות.

טיפול פסיכולוגי ממוקד-באדם – אנשים לומדים לאמת דימוי עצמי ריאלי יותר, ללא צורך להסתמך על אישורם של אחרים. כדי שהטיפול יצליח, על המטפל להיות כן, אמפתי, ולהעניק התייחסות חיובית בלתי מותנית, ללא שיפוטיות כלפי המטופל.

מטפלים ממוקדים-באדם משתמשים בהאזנה אקטיבית ואמפתיה, ומבצעים שיקוף מדויק למחשבותיו ותחושותיו של המטופל. הם מסייעים למטופל להבהיר לעצמו את המחשבות והרגשות הללו על ידי כך שהם חוזרים על מה שהמטופל אמר.

נשים מחייכות

טיפול פסיכולוגי – גישות אינטגרטיביות לטיפול

 

מטפלים הבוחרים בגישה אינטגרטיבית משתמשם בנקודות מבט וטכניקות הלקוחות מאסכולות שונות של הפסיכולוגיה ולא דבקים באסכולה אחת בלבד. למשל, מטפל עשוי להשתמש במהלך טיפול פסיכולוגי בגישה פסיכודינמית כדי להבין את המניעים הלא-מודעים המשפיעים על התנהגות המטופל, בגישה ממוקדת-באדם כשהוא מפגין אמפתיה, ובגישה קוגניטיבית-התנהגותית כשהוא מציע למטופל אסטרטגיות להתמודדות עם בעיות. רוב המטפלים במכון חיבורים משתמשים בידע שרכשו במשך שנים של למידה ומשלבים אסקולות שונות כך שהטיפול מותאם לצרכיו הספציפיים של כל אחד מהלקוחות.

אישה מחייכת

 

טיפול פסיכולוגי – גישה אקזיסטנציאליסטית

 

 

מטפלים בגישה זאת שואפים לעזור למטופלים למצוא משמעות בחייהם. הם מתייחסים לחששות מפני המוות, ניכור מאחרים, וחופש. מטפלים בגישה האקזיסטנציאליסטית מאמינים שאנשים אחראיים על חייהם.

חשוב לדעת מהיא גישת המטפל/ת לפני תחילת הטיפול בכדי להבין האם הגישה תואמת את התפיסה והערכים של הלקוח. רצוי לשאול כבר בפגישה הראשונה שאלות המבהירות מהיא הגישה המרכזית שתוביל את הטיפול והאם קיימות גישות נוספות שהמטפל/ת משלבים בטיפול.

 

למידע נוסף אודות סוגי טיפול פסיכולוגי

עובדים

לשיתוף הכתבה >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print

בעלים ומנהלת מכון חיבורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. מעל 15 שנות נסיון בטיפול בחרדה בגישות ממוקדות.

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן