fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

איך והאם מחשבה יוצרת מציאות?

כותב:
תוכן עניינים

“מחשבות חיוביות יוצרות מציאות” זה משפט שמאד אופנתי להשתמש בו בדור שלנו, לפעמים יש מחשבות טורדניות ומכווצות שאנחנו מאד לא רוצים לחשוב ולפעמים מגיעות מחשבות נעימות שאנו מאד רוצים לאחוז בהן. האם יש לנו שליטה במחשבות? האם מחשבה יכולה ליצור מציאות?

מאיפה באות מחשבות?

זאת אולי הפעולה שאנו עושים אותה הכי הרבה ביום יום, לחשוב. עולם המחשבות הוא רחב ומגוון, יש מחשבות מסוגים שונים ויש דרכי מחשבה שהופכים לאמונות ותפיסות, אבל אולי כדי לענות על השאלה האם מחשבה יוצרת מציאות, עלינו קודם להבין מאין באות המחשבות והאם יש לנו שליטה בהן.
אין ספק שלמחשבות יש כח, הן מניעות אותנו לפעולה. נהוג לחשוב ולהתהדר בכך שיש לנו חופש בחירה אבל הדבר נכון רק חלקית, על פי מחקר נוירולוגי שערך בנג’מין ליבט (1983) התגלה ממצא מעניין ומהפכני, ההחלטה (פעילות חשמלית מוחית מסוימת) מתקבלת מיל- שניה לפני רגע הבחירה המודע- כלומר, משהו אחר מחליט עבורנו מה לחשוב. אפשר אם כן לקרוא לזה גורל, טבע הדברים או כח הנסיבות, מה שבטוח הוא שאם נרצה ליצור משהו בעזרת המחשבות נצטרך לחקור את הדפוסים שלהן יותר לעומק את טיבן, מתי הן מופיעות ומה מעורר אותן במקום להילחם בהן כי הדבר יהיה משול למלחמה בקיר.

איך זה עובד?

אז על מה כן יש לנו בחירה חופשית אם לא על המחשבות? התשובה פשוטה אבל לא תמיד קלה ליישום. כאשר עולה מחשבה לא נעימה, מטרידה, שמתסיסה את הרגש מעוררת עצב, כעס או חרדה הנטייה הטבעית שלנו תהיה להתכווץ ולנסות להילחם או להדוף אותן, מה שמייצר תנועה עוד יותר גדולה של סבל. בודהה נהג לספר משל המספר על אדם שהלך ביער ולפתע נתקע בו חץ, אך במקום לנסות להוציא את החץ הוא תקע בעצמו חץ נוסף, מכיוון שנורא כאב לו אז הוא תקע בעצמו עוד חץ כדי לא להרגיש את הכאב וכן הלאה. משל החצים מסביר היטב את הנטייה האנושית להעצים את האימפקט של המחשבות הקשות על ידי לחימה בהם, במקום לקבל אותן ולהרפות עולה התנגדות. (בגישת הקבלה והמחוייבות אנו מתרגלים רעיון זה לא מעט ) דבר דומה מתרחש כאשר עולות מחשבות שמסבות לנו נעימות והתרגשות, אנחנו רוצים עוד מהן ונאחזים בהן על מנת להרגיש שוב את החוויה הטובה, ואז תנועת האחיזה מביאה איתה סבל מסוג אחר, שהרי לא ניתן למחזר מחשבות וחוויות באופן מדויק כפי שהן קרו.

אז מה עושים? או יותר נכון מה לא עושים?

על מנת להצליח להשתחרר מלפיתתן ההדוקה של מחשבות, יש ללמד את עצמנו לקבל אותן- פשוט ככה. מה זה אומר? משמעות הדבר היא להפנים את התובנה העמוקה כי המחשבות שלנו פשוט לא מגדירות אותנו, לא אני ולא שלי, זה פשוט זרם חשמלי שעובר דרכנו באופן מסתורי שהמדע טרם הצליח לפענח עד הסוף.

מחשבה יוצרת מציאות: תרגילים

תרגול תרגול ושוב תרגול. אימון מוחי של התבוננות במחשבות, כמו מדיטציה, דמיון מודרך, צ’י קונג או טיפולים רגשיים בהם אנו מלמדים את עצמנו דרכים חדשות להתייחס לעצמנו ולמחשבות שלנו. מציאות החיים היא לא בשליטתנו אולי, אך בהחלט יש לנו בחירה איך ניגש אליה, לעצמנו ולמחשבות שלנו, במה נזין את המוח את הגוף ואת התודעה שלנו האם נבחר לצפות במסכים שעות מרובות ובאילו תכנים. חשוב לזכור שככל שנצליח להזדהות כמה שפחות עם המחשבות שלנו, ככה נוכל להיות חופשיים יותר, וכך ההשראה והרצון האמיתי שלנו יוכל להתגלות אלינו.

העיקר הכוונה

לאחר שיצרנו תשתית של קבלה של המחשבות שלנו כפי שהן והורדנו מעלינו את עול האשליה שאנחנו שולטים בהן, נוכל להתפנות להניח את היסודות של כוונה. כוונה היא דבר מאד עוצמתי, אולי אנחנו לא יכולים לתכנן לפרטי פרטים מה יהיה ואיך יהיה במציאות שלנו, כיצד נחשוב וכדומה אבל אנחנו יכולים להתכוונן לדברים, ככל שנהיה יותר מדויקים בבקשה שלנו מהחיים ככה זה נוכל לזמן זאת באופן מדויק יותר. על מנת להניח את הכוונות עלינו להכיר את עצמנו, מה בעל ערך בעינינו ומה אנו מעוניינים להביא לעולם? אליו מתנות יש לנו להציע לאחרים? מה באמת חשוב לנו בחיים? ועוד.
היכרות עם האני האותנטי שלנו היא שלב קריטי לפני שניגש להניח את כוונתנו בעולם.

ליווי בדרך ליצירת מציאות חדשה

על מנת להכיר את עצמנו ואת מגוון המחשבות, להצליח לעבוד איתו עם כלים מיוחדים מעולמות המיינדפולנס או טיפולי הCBT לחשוב על משמעות חיי וליצור כוונה אמיתית אנחנו תמיד נוכל-
לגלוש באינטרנט ולמצוא את החומר לבד. תרגול ולמידה עצמאית הן נהדרים אבל יש ערך נוסף שלא נוכל לקבל מנפלאות הטכנולוגיה וזה היכולת לקבל משוב אמיתי וחי מאדם אחר. בחירה בלגשת לטיפול או ליווי מקצועי על מנת להתפתח מחשבתית ולברוא מציאות זו בחירה טובה למי שבאמת מעוניין לייצר לעצמו מציאות חדשה של רווחה, של השכנת שלום עם המחשבות, של שיפור היחסים הפנימיים עם עצמנו ופיתוח קבלה ואהבה עצמיים, כלפי המחשבות, הרגשות וסך החוויה הזאת שנקראת- אני.

מכון חיבורים מלווה אתכם יד ביד בתוך היער הזה של המחשבות שלפעמים יכול להראות סבוך, מפחיד, מאיים או מעורר בדידות. צוות מכון חיבורים מכיל צוות של פסיכולוגים בעלי תארים מתקדמים, פסיכותרפיסטים ופסיכיאטרים, כולם צועדים בדרך הלימוד של הקלה ושחרור מסבל, ריפוי וקבלה עצמית.
מזומנים לשאול ולהתייעץ תמיד.

hiburim

מקורות

https://www.eol.co.il/articles/538
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4922293,00.html

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן