fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

איך בוחרים מטפל קוגניטיבי התנהגותי מומלץ?

כותב:
תוכן עניינים

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (טיפול CBT) הוא סוג קצר-טווח וממוקד בעיה של טיפול התנהגותי, המסייע לאנשים להבחין בקשר שבין אמונות מחשבות ורגשות, לדפוסי ההתנהגות והפעולות שלהם.

מטפל התנהגותי קוגניטיבי מאמין כי בכך שנשנה את המחשבות שלנו, נוכל להשפיע באופן ישיר על רגשותינו והתנהגותנו. אין ספק כי על מנת להעצים את יעילותו של הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, יש לפנות למטפל רגיש וקשוב, שיוכל לשנות את תפיסת עולמו של המטופל באופן מקצו ומיומן.

צוות המטפלים הקוגנטיביים התנהגותיים במכון חיבורים

במכון חיבורים, אנו מקפידים על כך שלמעשה מטפלים של מכון חיבורים יהיו פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים ישראלים בולטים ומובילים בתחומם, ימצאו בקשר מקצועי מתמיד עם ההנהלה המקצועית של המכון, יעברו סדנאות הדרכה בקבוצות קטנות, וישתתפו בפגישת צוות על בסיס שבועי ( 4 שעות של הדרכה ולמידה ). על מנת להבטיח כי נוכל להציע לכם את השירות הטוב ביותר, אנו משקיעים מאמצים רבים בהעשרה ופיתוח היכולת הטיפול של חברי הצוות, באמצעות הרצאות מומחים, סדנאות וימי עיון המתקיימים במכון. בשל מגוון ההתמחויות של צוות המומחים שלנו, אנו יכולים לבנות תכנית מותאמת אישית הכוללת את בחירת שיטת הטיפול היעילה ביותר, התאמה של המטפל לאבחנה, והתמקדות במאפייני הבסיס של הבעיה המאובחנת.

מכון חיבורים מעניק את הטיפול הטוב ביותר באמצעות התמקדות בטכניקות ושיטות טיפול בעלות אופי יישומי ומעשי, גישות שמטרתן פתרון בעיות, והתאמה ייחודית של הטיפול לכל מטופל. גם לאחר שגיליתם כי הטיפול הטוב ביותר עבורכם הוא הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT), חשוב לנו שתדעו כיצד לבחור ולזהות את המטפל הקוגניטיבי התנהגותי הטוב ביותר עבורכם.

חשיבותו של הצוות המטפל ברורה לנו, אך היא מתבהרת עוד יותר כאשר אנו קוראים את המלצותיהם החמות של המטופלים:

“המטפלת שלי הייתה חלק משמעותי מאיכות והצלחת הטיפול. הרגשתי שהיא מבינה איזו גישה צריך לאמץ כדי שאני אצליח בתהליך. אני חושבת שלמדתי ממנה פילוסופיית חיים וכיצד להיות מאושרת, שזה הרבה מעבר לכלים להתמודדות עם בעיה ספציפית” (אנונימית. סניף תל אביב).

” רציתי להודות לך על כמה דברים, כמה מתנות טובות לחיים שקיבלתי ממך בטיפול: אתחיל בכך שהיתי אצל הרבה מטפלים בחיי… החוויה והתהליכים שעברתי איתך היו ייחודיים ומעמיקים מכולם. נדהמתי מרמת הרגישות שלך, רמת ההקשבה, רמת ההבחנה וההבנה של מצוקתי וקבלת פתרונות ושיטות להתמודדות. הכלים והדרכים בהן טיפלת בי היו מעוררי השראה וישארו עימי לכל החיים” ( אדם. סניף תל אביב)

המלצות נוספות ניתן כמובן להמשיך ולקרוא בדף הבית שלנו.

כיצד תוכלו לזהות את הפסיכולוג הקוגניטיבי התנהגותי הטוב ביותר?

  1. מטופליהם של מטפלים טובים בוטחים במטפל, ומאמינים כי הוא יכול לסייע להם. המטפל יוצר את התנאים האלו כבר ברגע האינטראקציה הראשון, באמצעות התנהגות מילולית וגופנית. התנאים האלו הם חיוניים לשלבים הראשוניים של התהליך הטיפולי.
  2. מטפלים טובים מסוגלים ליצור ברית טיפולית עם מגוון רחב של מטופלים. המטופל ירוויח מיחסים שיתופיים שבמסגרתם הוא מסוגל לחשוף בעיות אישיות מבלי לחשוש משיפוט, והמטפל יסייע לו להבין את הבעיות המדוברות מבלי לומר לו אילו בחירות עליו לקבל. האלמנט החשוב ביותר בברית הזו הוא הסכמה רחבה בין המטפל למטופל על מטרותיו של הטיפול.
  3. כולם רוצים לקבל הסבר לבעיות או לתסמינים שלהם: מטפל טוב ידע כיצד לספק את ההסבר הזה באופן שמקובל על ידי המטופל ומתאים לידע המחקרי, ומעבר לכך, ידע כיצד להתאים אותו לשינויים במצבו של המטופל ולהקשר התרבותי שבמסגרתו הוא חי.
  4. מטפל טוב יעקוב אחר השפעתו של הטיפול ויתאים אותו למטופל במידת הצורך – בין אם כיוון שמצבו של המטופל משתנה, או כיוון שהוא מתנגד לשיטה הטיפולית הנוכחית.
  5. מטפלים טובים מודעים למאפייני חייו של המטופל, כגון התרבות, הגזע, המוצא האתני, ההשתייכות הרוחנית, הנטייה המינית, הגיל, הבריאות הגופנית והמוטיבציה שלו, ויעבדו על מנת להתאים את הטיפול, במידת הצורך, למאפיינים השונים האלו.
  6. מטפלים קוגניטיביים התנהגותיים טובים יבקשו מהמטופל להשלים שיעורי בית (כגון תרגילים מעשיים, קריאה או כתיבת משימות), בזמן שמעבר לזמן המוקדש לטיפול. שיעורי הבית הם היבט חשוב מאוד מכל תכנית טיפול קוגניטיבי התנהגותי, והם מאתגרים את המטופל להמשיך לעבוד באופן עצמאי, גם לאחר סיום הטיפול.
  7. למרות החשיבות העצומה שניתנת לקבלת הטיפול על ידי המטופל, על המטפל להיות מסוגל לגעת גם בנושאים קשים ורגישים, להבין את העומד בבסיסם ולנצל את ההבנה הזו לצורך הטיפול.
  8. מטפלים טובים מביעים תקווה ואופטימיות, על מנת להעניק מוטיבציה למטופלים – גם כאשר הם מציגים התקדמות בתהליך הטיפולי, וגם כאשר הם חווים קשיים, הישנות של המחלה או נסיגה. לא מדובר באופטימיות שאינה מציאותית, אלא באמונה אמיתית בכך שהמטפל והמטופל יוכלו לעבוד יחד בהצלחה על מנת לפתור את בעיותיו של המטופל.
  9. מטפלים טובים ממשיכים לעבור הכשרות ומוודאים כי הידע המחקרי העדכני ביותר נמצא בידם. הם מודעים לראיות המחקריות החדישות ביותר, ומשנים את הטכניקות הטיפוליות שלהם בהתאם, תוך הבנה של הבסיסים הפסיכולוגיים, הביולוגיים והחברתיים של הבעיה שחווה המטופל. המטפל הטוב ביותר יהיה מטפל שמגיע לתוצאות חיוביות מעל ומעבר למצופה עם מטופליו, וממשיך לשפר את יכולותיו לאורך זמן.

תוכלו לקרוא עוד על הטיפול האידיאלי עבורכם במאמר: מאפייניו של טיפול טוב ויעיל.

גם לאחר שבחרתם מטפל בצורה חכמה ומתוך הבנה של התכונות החשובות ביותר, טבעי שתחושו בלבול וסקרנות בנוגע להתקדמותו של התהליך הטיפולי. על אף שמטפל טוב ידון אתכם בהתקדמותכם, חשוב שגם אתם תהיו בטוחים בהתקדמות שלכם.

כך תדעו שהתהליך הטיפולי שעברתם הוא תהליך חיובי ומשמעותי:

  • תהיה לכם תחושה טובה. תקומו בבוקר בהנאה, תהיו רגועים ושמחים, ותרצו להמשיך ולראות מה צופן לכם העתיד.
  • נקודת המבט שלכם תשתנה, ותוכלו למצוא פתרונות במקומות שבהם ראיתם מכשולים.
  • בשל התחושות והיכולות החדשות האלו, תגלו כי יש לכם מטרות ויעדים חדשים, וכי אתם מסוגלים לפעול על מנת לממש אותם. מעבר לכך, תצליחו להתחיל ולדבר על היעדים האלו עם חברים ובני משפחה, ולא רק בחדרו של הפסיכולוג.
  • תצליחו לפתור את הבעיות שלכם בעצמכם. במיוחד בטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, תלמדו כיצד להבחין בקשר שבין הרגשות והמחשבות שלכם לדפוסי ההתנהגות שלכם, וכיצד להשתמש בקשר הזה לטובתכם. המטפל ילמד אתכם כישורי התמודדות חדשים על מנת שתוכלו לנהל את בעיותיכם בצורה טובה יותר, לפתח אמונות והתנהגויות חיוביות יותר, ואפילו לפתור בעיות מתמשכות בחייכם.
  • הקשרים החברתיים והמשפחתיים שלכם יהיו טובים יותר: בשל השינויים בחייכם, תצליחו להסתדר עם אחרים, ותסכימו לסלוח למי שפגעו בכם ולקבל אותם, למרות החסרונות שלהם והטעויות שביצעו.
  • אתם תחושו מלאי ביטחון, אהובים, חשובים ומשמעותיים לחייהם של אחרים.

אנו יודעים שחוויית הפגישה הראשונה עם הפסיכולוג היא מורכבת ומלאת חששות, ולכן, כעת כאשר אתם מודעים ליעדי הטיפול ומכירים את אופי המטפלים במכון חיבורים תוכלו להרגיש יותר נוח לפנות אלינו בכל שאלה ולהתייעץ איתנו לגבי התאמת המטפל/ת הנכונים ביותר עבורכם.

למידע נוסף ולהתייעצות עם מטפל מיומן, ניתן ליצור קשר עם צוות המכון: 077-494-4014, או בטופס צור קשר

בעלים ומנהלת מכון חיבורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. מעל 15 שנות נסיון בטיפול בחרדה בגישות ממוקדות.

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן