אסטרטגיות למידה, הנן כלים אשר באמצעותם ניתן להתגבר על קשיים לימודיים ותפקודיים ולסגל דרכי עבודה יעילות. אסטרטגיות למידה הן כלי לחיים. יש להן השלכות לא רק על איכות ורמת הלמידה של הפרט, אלא גם על התנהלותו בחיי היומיום, שבעשור האחרון הופכים להיות חיים של “Multi tasking”.
תלמידים וסטודנטים רבים נתקלים בקשיים לארגן את הזמן שלהם, לשנן כמויות גדולות של חומר, לדעת כיצד לגשת למשימה מורכבת (מהיכן להתחיל, איך לבנות את המטלה), כיצד לכתוב תשובות מפורטות וארוכות או כיצד לכתוב עבודה רחבת היקף. קשיים אלו נובעים פעמים רבות מפונקציות ניהוליות פגועות או מלקויות למידה. פונקציות ניהוליות מכילות פונקציות קוגניטיביות, התנהגותיות ורגשיות ומווסתות אותם. פונקציות אלו מאפשרות שימוש במיומנויות במצבים יומיומיים חדשים, אשר דורשים יזימה, תכנון, הערכה של ביצוע ושינוי דרכי העבודה בהתאם לצורך. אדם שהפונקציות הניהוליות שלו תקינות ידע להתמודד עם מצבי קושי, יסתגל בקלות לסיטואציות שונות ויצליח לארגן את חייו בקלות.
אצל אנשים בעלי לקויות למידה או הפרעות קשב יש בדרך כלל פגיעה בפונקציות הניהוליות. הם חווים בעיקר קשיים בארגון הזמן וביכולת לבצע סדרי עדיפויות בחייהם האישיים ובלימודים.
עבודה על אסטרטגיות למידה נותנת מענה לקשיים הללו.
תלמידים רבים חווים קשיים בהתמודדות עם כמויות החומר הרבות שעליהם ללמוד ולשנן. הם חשים חוסר שליטה על הלמידה שלהם כתוצאה מכך שאינם יודעים כיצד לגשת לחומר, בעיקר לפני מבחנים.
המטרה בהקניית אסטרטגיות למידה היא לתת כלים שבאמצעותם יוכל התלמיד להתמודד בצורה טובה יותר עם החומר הלימודי.
אסטרטגיות שונות של ארגון מידע מילולי – רוב האנשים זוכרים מידע טוב יותר דרך הערוץ החזותי. הרעיון הוא לקחת את החומר שמופיע בצורה סיכום ו”לתרגם” אותו לתרשימים שונים. כך גם עושים תהליך של עיבוד המידע וגם נעזרים בתרשים החזותי לזכירה של החומר
אסטרטגיות של זיכרון – ישנן אסטרטגיות שונות לזכירה יעילה ופשוטה יותר של חומר. אפשר להיעזר בתרשימים, ליצור ראשי תיבות, מספור, קבוצות וכד’.
אסטרטגיות של תכנון וארגון זמן – מלמדות כיצד לבצע סדרי עדיפויות וליישם אותם, זיהוי של שעות פעילות בהן התלמיד מרוכז או לא מרוכז, בניית סדר יום ותכנון של למידה לקראת מבחנים.
אסטרטגיות של כתיבה – מלמדות כיצד אפשר לארגן תשובה באופן נכון, כך שהתשובה תהיה כתובה נכון מבחינה תחבירית ולשונית וגם תכיל את כל המידע הדרוש, כתיבה לפי סוגות ויכולת לסכם מידע.
אסטרטגיות של עבודה במהלך מבחן – כוללות הקנייה של תכנון ובקרה במהלך כתיבת מבחן וכיצד לחלק את משאבי הקשב במהלך המבחן.
במכון חיבורים פיתחנו קורס של אסטרטגיות למידה. מטרת הקורס היא להקנות כלים ללמידה יעילה, ללא תלות. במסגרת הקורס נלמדים כל התחומים שפורטו לעיל. הקורס הוא אישי וכך ניתן לעשות לכל תלמיד התאמות ספציפיות לפי צרכיו ולהוסיף או להדגיש נושאים שבהם הוא מתקשה.
ישנם קורסים שונים המוצעים בנושא. הקורס יכסה בדרך כלל את הנושאים הבאים:
בעלים ומנהלת מכון חיבורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. מעל 15 שנות נסיון בטיפול בחרדה בגישות ממוקדות.
רוצים לדבר איתנו?
רח׳ ויסוצקי 4
•
רח׳ דיסנצ'יק 5
•
•
רח׳ אחוזה 142
•
רח' לישנסקי 27
•
•
רח׳ סוקולוב 92
•
ורדינון אליעזר 3
ימי א-ה : 8:00-22:00
•
ימי ו : 8:00-16:00
מכון מומחים לטיפול רגשי הקיים כבר 14 שנים ומציע מגוון טיפולים פסיכולוגיים עם התמחות בטיפול בטראומה, חרדות, OCD, משברים ועוד בשיטות מתקדמות ומוכחות מחקרית. את המכון מוביל צוות של מעל 60 מטפלים בפריסה ארצית, בעלי תואר שני טיפולי ו/או דוקטורט בפסיכולוגיה, עבודה סוציאלית ופסיכותרפיה – לכולם אישור ממשרד הבריאות/משרד החינוך. עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות
מכון מומחים לטיפול רגשי הקיים כבר 14 שנים ומציע מגוון טיפולים פסיכולוגיים עם התמחות בטיפול בטראומה, חרדות, OCD, משברים ועוד בשיטות מתקדמות ומוכחות מחקרית. את המכון מוביל צוות של מעל 60 מטפלים בפריסה ארצית, בעלי תואר שני טיפולי ו/או דוקטורט בפסיכולוגיה, עבודה סוציאלית ופסיכותרפיה – לכולם אישור ממשרד הבריאות/משרד החינוך. עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות
© 2022 מכון חיבורים, כל הזכויות שמורות | ריגו-מרקטינג קידום אתרים אורגני
אנחנו כאן בשבילכם
אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים