fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

תפקיד המשפחה בטיפול ב-OCD

OCD היא הפרעה רגשית הגורמת חרדה גבוהה, דיכאונות ודחף לפעולות כפייתיות שונות. אלו גורמות לסבל לא רק למי שמתמודד עם OCD אלא גם לבני המשפחה ואנשים קרובים לו/ה. בני המשפחה שמרגישים את העוצמה של הסמפטומים הקשורים בOCD רוצים לעזור ליקיריהם, אך לא תמיד הם יודעים כיצד לסייע להם או שלעיתים הם חשים אשמים או כועסים

כיוון שלא תמיד בני המשפחה יודעים לזהות את הסימפטומים, או מנגד המתמודדים עם קשיים אלו לא תמיד יודעים לזהות ולאבחן את עצמם כסובלים מOCD, על בני המשפחה להיות ערניים לסימפטומים השונים המעידים על תופעות אלו ולהפציר בהם לגשת לאבחון וקבלת טיפול.


מה מומלץ למשפחה לעשות לאחר האבחון ?


להכיר ולהבין את הסמפטומים והאטיולוגיה – חשוב לקבל כמה שיותר מידע על OCD, את המידה תוכלו לקבל ברשת האינטרנט, מהרופא המטפל או איש טיפול רגשי המומחה בטיפול בחרדה, על מנת לדעת להתמודד עם הקשיים באופן מיידי. כמו כן, חשוב לדעת מהם הגורמים לאובססיות, אם זה בשל משבר זמני, מקרה ספציפי או קושי רגשי שאינו טופל במשך השנים.

בחירת טיפול מתאים כפי שאמרנו, על בני המשפחה לדרבן לגשת לטיפול אצל איש מקצוע מכוון שפעמים רבות במספר מפגשים מצומצם מאד ניתן להוריד באופן משמעותי את הסמפטומים, חשוב לאבחן בצורה מקצועית את הבעיה מכוון שיש גם אבחנות מבדלות שאולי מתארות קושי אחר או נוסף ובכדי לטפל נכון ובאופן ממוקד על האבחנה להיות ברורה . לאחר אבחון, תעברו לשלב הבא והוא – התמיכה והעקביות של הטיפול למטרת הצלחתו. תעודדו ובמידת הצורך גם תגיעו אתם למספר פגישות על מנת להבין את הקשיים וגם לקבל המלצות לשינויים שעליכם לעשות באופן העזרה לבן או בת המשפחה.
לדוגמא, ברוב המקרים בני המשפחה משתפים פעולה עם ביצוע הטקסים ומאפשרים התפתחות של החרדה וה OCD.

התמקדו בצדדים החיוביים של הטיפול – אנשים המתמודדים עם OCD לא תמיד מודעים לאבחנה והם חשים כי פחדים ותופעות אלו הם נורמליים לחלוטין, זאת מכוון שהרבה מהם סובלים מOCD מילדות. לכן חשוב להסביר להם בצורה עדינה על המקרה ופשוט לומר להם: “נכון שאתה חש כך וכך, הטיפול יסייע לך להפחית את הסבל ואת תחושת החרדה, יש טיפול ממוקד ומהיר יחסית וגם אנחנו נוכל להבין טוב יותר איך לעזור לך “. הטיפול יכול להיות מקפצה לעבר התקדמות והתפתחות, הOCD מונע ריכוז בתחומים חשובים בחיים כמו עבודה, מערכות יחסים והתפתחות כלכלית. הטיפול מוריד לחץ רב מהכתפיים כשיש מי שמרגיע ומסביר עד כמה התופעה נפוצה וניתנת לטיפול.

קבלת סיוע וקבוצות תמיכה – חשוב שבני המשפחה יהיו מעורבים בתהליך, אך חשוב גם לחלק את הנטל בין בני המשפחה. ניתן להתייעץ עם הרופא המטפל או הפסיכולוג/ית ואפילו להיעזר בקבוצות תמיכה מטעם קופות חולים או בקבוצות הקיימות ברשתות חברתיות, על מנת שתוכלו להיעזר בטיפים ובמידע עם אנשים הנמצאים בסיטואציה דומה לשלכם. כמו כן, יש לא מעט פורומים ברשת ל – OCD ואפשרות של אנשי טיפול שעומדים לרשות המשפחות בפורומים אלו לצורך מתן תמיכה ועצות.

נשים מחייכות
אישה מחייכת
עובדים

לשיתוף הכתבה >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print

בעלים ומנהלת מכון חיבורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. מעל 15 שנות נסיון בטיפול בחרדה בגישות ממוקדות.

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן