fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

טיפול בחרדות בתל אביב

חרדה הינה מצב נפשי של אי שקט גדול, מתח מורט עצבים ודאגה עמוקה. בעוד חרדה הינה סה"כ תגובה נורמלית של בני אדם ולמעשה היא מקושרת לרובד הישרדותי שלנו, כאשר היא נמשכת ולא חולפת לאורך זמן, היא הופכת למעמסה רגשית כבדה ובכך להפרעה נפשית.

מהי חרדה ומה גורם לה?

חרדה הינה מצב נפשי של אי שקט גדול, מתח מורט עצבים ודאגה עמוקה. בעוד חרדה הינה סה”כ תגובה נורמלית של בני אדם ולמעשה היא מקושרת לרובד הישרדותי שלנו, כאשר היא נמשכת ולא חולפת לאורך זמן, היא הופכת למעמסה רגשית כבדה ובכך להפרעה נפשית.

מה שהופך חרדה “רגילה” להפרעה הוא פעמים רבות הימצאות האדם במצב של לחץ נפשי כבד שנמשך לאורך זמן מבלי הפוגה, מבלי היכולת להירגע כלל. חרדה עלולה להופיע לאור סיבות שונות, כגון לחצים חברתיים ממושכים (בעיות זוגיות לדוגמא), התמודדות עם קשיים כלכליים מתמשכים, תקופות מבחנים כמו גם התמודדות עם אירועים טראומטיים כגון מלחמה, גירושין, תאונה או טראומה פיזית כלשהי, התעללות מינית ועוד. כלומר, ניתן לאבחן האם מדובר בחרדה הדורשת התערבות חיצונית על ידי פרמטרים של תדירות ועוצמה.

נשים מחייכות

מהם הסימפטומים של חרדות, אליהם כדאי לשים לב

תסמיני חרדות מחולקים לאלו הרגשיים-התנהגותיים ואלו הפיזיים. ברמה הרגשית, האדם מפחד מאובדן שליטה פיזי ומחשבתי, הוא תופס מצבים כמאיימים (גם אם הם אינם מהווים איום ממשי), כבעלי פוטנציאל לקטסטרופה. בנוסף, המחשבות שצפות ומשתלטות הן שליליות בלבד. לא רואים את הסוף, אין תקווה, אין באופק פתרון כלשהו.

סימפטומים פיזיים יכולים להיות רבים ויכולים להופיע חלקם או כולם לפרקים. ביניהם – דפיקות לב מואצות, בעיות קיבה (כאבי בטן, בעיות עיכול, שלשולים או עצירות), רעידות, הזעה מוגברת, קשיי נשימה, כאבי שרירים ועוד.

עובדים

האם ניתן לטפל בחרדה ואיפה?

ניתן ורצוי מאוד לטפל בחרדה, כאשר זו גורמת למצוקה גדולה ונזק משמעותי באיכות החיים ובתפקוד השוטף. במכון חיבורים מציעים טיפול ממוקד לחרדות ומתמחים בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (טיפול CBT, הידוע באחוזי הצלחה גבוהים בטיפול בחרדות והפרעות נוספות) וטיפול דינמי ממוקד. המטרה בטיפול הינה יצירת מודעות חדשה וגבוהה לדפוסי חשיבה “מזיקים” המגבירים ומשמרים חרדות. כמו כן, במהלך הטיפול לומדים לפתח ולתרגל דפוסי חשיבה חלופיים ובריאים יותר. הטיפול מותאם למבוגרים, נוער וילדים, כל קבוצה לפי יכולותיה להתמודד וההתערבות נערכת באמצעות כלים שונים ומותאמים.

ניתן לקבל טיפול במספר מוקדים של מכון חיבורים במרכז וכמובן גם בתל אביב בקליניקה הממוקמת ברחוב ויסוצקי 4 תל אביב, סמוך לכיכר המדינה ורכבת ארלוזורוב.

התהליך מתחיל בפניה לקליניקה בתל אביב לתיאום פגישה ראשונה שמטרתה העיקרית היא אבחון המצב בעזרת אחד מאנשי המקצוע במכון. הכניסה לקליניקה הינה דיסקרטית, מתוך מטרה לאפשר לכל מבקר נוחות מרבית. הקליניקה בתל אביב נגישה מאוד בתחבורה ציבורית וכן בעלת גישה נוחה וחניה בשפע למגיעים בכלי רכב פרטי.

את סניפי המכון ובכללם סניף המכון בתל אביב, מוביל צוות פסיכולוגים ישראלים ומטפלים מובילים בתחומם, עם השכלה וניסיון שרכשו בארץ ובחו”ל. כל צוות המטפלים בעלי תואר שני ו/או דוקטורט בפסיכולוגיה קלינית או פסיכותרפיסטים, וכולם בעלי אישור ממשרד הבריאות/משרד החינוך.

מטפלות

לשיתוף הכתבה >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print

דרג את הטיפול

No ratings yet.

פסיכולוג קליני מומחה, מ"ר 81587.
מנהל מקצועי של מכון חיבורים.
מנהל אקדמי, המסלול ללימודי ACT במסגרת מכון מפרשים במכללה האקדמית של תל אביב יפו.
מרצה מהחוץ במחלקה לחינוך באוניברסיטת חיפה
מרצה בתוכנית CBT אינטגרטיבי אוניברסיטת חיפה
מרצה בבית הספר ל-CBT רעננה
ממקימי הסניף הישראלי של ACBS (הארגון העולמי של ACT)

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן