fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

מכון חיבורים סניף תל אביב

כותב:
תוכן עניינים

כל המידע על השירותים שלנו בסניף תל אביב. מי המטפלים? באלו קשיים ובעיות אנו מטפלים? ומהי הגישה הטיפולית המרכזית?

מכון חיבורים –  סניף תל אביב

ויסוצקי 4, תל אביב

ימי א’-ה’: 08:00-22:00
ימי ו’:  08:00-16:00

קצת עלינו

ברוכים הבאים למכון לחיבורים סניף תל אביב. אנחנו ממוקמים ברחוב ויסוצקי 4 ליד כיכר המדינה. בקליניקה שלנו האוירה מאד נעימה ואינטימית, החדרים מזמינים ומתאימים לטיפול הדורש תחושה חמה וביתית.

המכון קיים כ 9 שנים והצוות מונה כ 20 פסיכולוגים, עובדים סוציאלים קליניים ופסיכותרפיסטים המומחים בטיפול בחרדה ודיכאון בגישת CBT. על קשת זו של חרדה נכללים הקשיים הרגשיים הבאים:

חרדה מוכללת, חרדה ספציפית, התקפי חרדה, היפוכונדריה, פוסט טראומה, OCD, התקפי כעס, פחד מאינטימיות ופחד ממחוייבות, טריכוטילומניה, דרמטילומניה, ערך ודימוי עצמי נמוך. כמו כן אנו מטפלים באנשים שחווים משבר או מצוקה גדולה.

האם הטיפול מתאים לכל הגילאים?

אנו מטפלים בילדים, נוער ומבוגרים. ילדים החל מגיל 5 והדרכות הורים לילדים מהגיל הרך ועד גיל 18. כמו כן, חלק מהצוות הטיפולי שלנו מומחה בטיפול זוגי ומשפחתי. מכוון שהצוות עובד יחד ולא מדובר במכון המפנה למטפלים אלא צוות הנפגש אחת לשבוע ומכיר הכרות מקצועית עמוקה אחד את השני, ניתן להבין לאחר המפגש הראשון או השני, האם המטפל/ת מתאימים להמשך הטיפול ובמידה ולא אנו מתאימים פסיכולוג/ית אחרים ובונים תוכנית טיפולית המתאימה לצרכים שהועלו בפגישה.

אנו מודעים לכך שרבים פונים אלינו בשעת משבר או מצוקה, לכן אנו ערוכים לתת מענה מהיר, בעל אופי הקשור בגישות מעולם ” פתרון בעיות”, יש לנו את הידע והיכולת להפחית את הסימפטומים היוצרים קשיים רגשיים ופיזיים באופן מהיר יחסית ולפנות מקום וכוחות להבנה וברור של המטרות העיקריות, הרצון להתפתחות והשינוי הדרוש לשם כך.

מי הם המטפלים והמטפלות שלנו?

המטפלים/ות שלנו בסניף של מכון חיבורים בתל אביב הם אנשי מקצוע מיומנים, מוכשרים ובעלי רקע אקדמי מאוניברסיטאות מובילות בארץ ובעולם, בעלי נסיון טיפולי נרחב והתמחות בתחומים ספציפיים. את הצוות מובילים ד”ר רן אלמוג ואור פרי, פסיכולוגים קליניים המובילים את גישת ACT בישראל ובעלי ידע טיפולי רב. אנחנו נפגשים אחת לשבוע לישיבת צוות האורכת כ 4 שעות ובמהלכה אנו לומדים על הגישות הטיפוליות ובעיקר גישת CBT וגל שלישי CBT, מדברים על הטיפולים במכון, שומעים הרצאות של מרצים מתחום הטיפול הפסיכולוגי ועוברים סדנאות שונות של התפתחות אישית. אחת הקבוצות שעוסקת בהתפתחות מקצועית בהנחיית ד”ר משה טלמון, פסיכולוג קליני מומחה ומדריך בעל שם עולמי בזכות הגישות החדשניות שפיתח והספרים והמאמרים המצויינים שכתב.

מהי שיטת הטיפול העיקרית במכון?

המכון דוגל בגישת CBT ( טיפול קוגניטיבי התנהגותי), ובעיקר מטפל באחת הגישות המרכזיות שהתפתחו מתאוריות קוגניטיביות התנהגותיות היא “טיפול במחוייבות וקבלה” או באנגלית בקיצור ACT. טיפול זה הוא ממוקד ומשלב בתוכו סיגנונות הלקוחים מעולם הבודהיזם והמיינפולנס. לטיפול ACT יש לא מעט הוכחות מחקריות התומכות ביעילותו בשלל קשיים רגשיים, החל מבעיות בערך עצמי ועד הפרעות רגשיות בעלות מוטיבים נוירולוגים ועד טיפול זוגי.
לטיפול ACT ישנה מטרה עיקרית:להקנות גמישות פסיכולוגית המאפשרת יצירת מרחב חופשי יותר להתנהלות רגשית, מחשבתית והתנהגותית.
מתוך תפיסה זו המטפל/ת מנסים להבין מה מונע או עוצר את הגמישות הפסיכולוגית מתוך הפרמטרים הבאים:

  • האם קיימת הדבקה קוגניטיבית – קושי וסגירות להכרה וקבלה של מידע חדש
  • התנהגות המנעותית אשר לא מאפשרת התקדמות והתפתחות למרות הרצון לנוע בכיוון זה
  • קושי בקבלת החלטות לפי הערכים של אותו האדם
  • תגובתיות מוגזמת או המנעות מתגובה אשר נוצרת גם מתוך הקושי לשים לב לרגע הנוכחי
  • המשגה של ” אני” שאינה יעילה או נכונה והצמדות להמשגה זו מבלי לשים לב ליכולת להגדרות מתאימות ומעודכנות יותר של “אני” זה.

כיצד יוצרים שינוי דרך גישת ACT?

  • ידי פיתוח של יכולת לקבלה של חוויות פנימיות, הרחבת יכולת ההכלה של רגשות קשים על ידי קבלה או יותר נכון על ידי נכונות ( willingness) להרגיש.
  • אימון של מגע או שהייה ברגע הנוכחי מבלי להיות שיפוטיים וביקורתיים – מיינדפולס
  • קבלה והבנה של העצמי כקונטקסט, יצירת מרחב פתוח למגוון של חוויות
  • מהם הערכים החשובים לי וכיצד לפעול ולנוע לקראתם
  • הבהרה של המחוייבות והרצון שלי לפעולות התואמות את ערכיי
  • פיתוח יכולת להפרדה קוגנטיבית –  התבוננות מ ZOOM OUT  על חיינו והבנה שהמחשבות שלנו הן רק מחשבות ולא תמיד צריך להאמין או לפעול לפיהן.

הצוות שלנו מתמחה בשיטת טיפול זו ואנו יכולים לומר בצורה בטוחה שמתוך הניסיון הטיפולי שלנו גישה זו משנה את ההמבט הפנימי והחיצוני ומצליחה לעשות הרבה מעבר להפחתת הסימפטום. השילוב בין העומק הערכי וההנעה ההתנהגותית מיצר שינוי מהותי ולעיתים קרובות גם מהיר.

לאלו איזורים הטיפול מיועד?

מכוון שהקליניקה נמצאת מול רכבת מרכז מגיעים אלינו גם מהדרום והצפון. הקליניקה נגישה מאד לכל מי שגר או עובד באיזור תל אביב יפו, רמת גן , בני ברק וגבעתיים.

בעלים ומנהלת מכון חיבורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. מעל 15 שנות נסיון בטיפול בחרדה בגישות ממוקדות.

מקורות

Graham, C. D., Gouick, J., Krahé, C., & Gillanders, D, A systematic review of the use of Acceptance and Commitment Therapy (ACT) in chronic disease and long-term conditions, Clinical psychology review, 2016, עמ’ 46-58

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן