fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

טיפול רגשי – מי זקוק לו?

כותב:
תוכן עניינים

“שינוי אמיתי מושג באמצעות תודעה חדשה.” ~ דיפאק צ’ופרה, סופר.

מכון חיבורים מקבל מדי יום הרבה מאוד מטופלים חדשים שרוצים לעשות שינוי אמתי בחייהם.
אנו מעניקים טיפול רגשי וטיפולים אחרים לבעיות כמו חרדה, פחדים, דיכאון, הפרעות שינה, אכילה רגשית ועוד. אנו מטפלים בילדים, מתבגרים ומבוגרים. אנו ערוכים להעניק טיפול גם במצבי חירום.
.
שיטות הטיפול במכון שלנו כוללות שיטות טיפול קוגניטיביות כמו CBT ו-ACT מהגל השלישי. לכל מטופל נבנית תוכנית טיפול אישית אשר תנחה אותו לפי יכולתו והקצב האישי שלו, תוך ליווי תומך ורצוף של המטפל.
בסניפי מכון חיבורים מועסקים 40 פסיכולוגים ועובדים סוציאליים בעלי תואר שני- תנאי סף לעבודה במכון, כולם אוהבי אדם, מסורים ואחראיים הרואים בתפקידם זכות לסייע לבני אנוש.
למכון חמישה סניפים: תל אביב, חולון, ראשל”צ, רעננה ופתח תקווה.

טיפול רגשי – מי זקוק לו?

טיפול רגשי ניתן היום לילדים, מתבגרים ומבוגרים, ועד כמה שזה נשמע מפתיע, גם עולמם של בני הגיל הרך כרוכים בהרבה קשיים והתמודדות.
העולם לא קל לאף אחד. לא לילדים, לא למתבגרים ולא למבוגרים. כל אחד גדל במשפחה מסוימת, לומד או עובד במסגרת מסוימת, יש לו עבר והווה עמו הוא חייב להתמודד, ואין ילד, מתבגר או מבוגר אדם שלא חשים לעתים קושי רגשי זמני או רצוף מסיבה כלשהי. התעלמות או הזנחה של קושי רגשי כזה עלולים להחמיר אותו ועל כן מומלץ לנצל את היכולת הנפלאה של אנשי מקצוע מוסמכים בתחום בריאות הנפש ובעיקר במכון לפסיכולוגיה שיש לו צוות מומחים בעל ניסיון בתחומי טיפול רבים ולבקש עזרה. טיפול רגשי יעזור לכם לעשות את השינוי שאתם לא יכולים או לא מאמינים שתוכלו לעשות, ולשפר את איכות חייכם.

כל גיל והקושי שלו

גם עבור הגיל הרך העולם לעתים קשיח ומחוספס מדי. גם לקטנים יש את הבעיות “הגדולות”
שלהם. הם עלולים לסבול מפחדים וחרדות, חרדת נטישה. קשיים חברתיים בגן או בבית הספר, אילמות סלקטיבית, קשיים בגמילה, הפרעות אכילה, התפרצויות זעם, קשיים ברכישת מיומנויות חברתיות. בדידות חברתית, דחייה, חרם או נידוי. טראומה, חוסר יכולת לקבל מרות או לחוש שייכים לקבוצה. קושי בוויסות חושי, פחד מדמויות סמכותיות, שעמום במסגרת חינוכית ובעיות התנהגות.
ילדים עם ובעיות קשב וריכוז וקשיי למידה, יחוו בעיות רבות בעוצמות גבוהות. הם יחושו שונים, נחותים, ימנעו מהשתתפות ומעורבות בכיתה או במשימות קבוצתיות. יש מהם שיסבלו מחוסר ביטחון, דימוי עצמי נמוך, התפרצויות זעם ותוקפנות חסרת שליטה.
למכון שלנו פונים הורים מודאגים רבים לילדים בגיל הרך, אשר מגלים התנהגות בעייתית הדורשת טיפול רגשי.
הפרעות התנהגות בגיל הרך הן לא בעיות התנהגות אלא שונות בחומרתן ובדפוסיהן. תוקפנות ואלימות, שבירת מוסכמות וכללים והתנגדות אגרסיבית בבית, בין חברים או בכיתה. במצב הזה כדאי מאוד להגיע למכון שלנו ולהתייעץ שכן בעיות רגשיות שאינן מטופלות, מחמירות עם הזמן וגורמות סבל למי שחווה אותן.

טיפול רגשי למתבגרים

אחת התקופות הבעייתיות ביותר בקרב ילדים היא תקופת גיל ההתבגרות. מומחי בטיפול בילדים וגם אלו ממכון חיבורים טוענים כי מתבגרים חווים משבר זהות המגיע לשיאו בערך בגיל 16. הוא נחלק לשלושה שלבים. מגיל 12-13 מתרחשים השינויים הגופניים ובגיל 13-15 מתקיים “המרד הגדול” נגד ההורים, במטרה להפוך לעצמאיים ולהשתחרר מהתלות שלהם. בשלב הזה סובלים שני הצדדים. ההורים חווים כישלון בחינוך ילדם והילד חש רגשות אשם כלפיהם.
בעיות גיל ההתבגרות כוללות בין השאר: דימוי עצמי נמוך, קשיי תקשורת, סירוב ללכת לבית הספר. הפרעות בדימוי גוף. נטייה להסתגר, מצרי רוח קיצוניים ודיכאון. התפרצו יות זעם, הפרעות חרדה, התמכרות לחומרים מסוכנים ומסכים, והפרעת OCD.
“הכאוס” בנפשו של המתבגר נובע מהדילמה הרגשית בה הוא מצוי, כאשר מצד אחד
הוא רוצה להשתחרר מהעבר ולהיות עצמאי ומצד שני הוא זקוק לעבר כדי להבין מיהו ומהי הזהות העצמית שלו.
עפ”י הגישה הפסיכואנליטית של פרויד, בני גיל ההתבגרות עלולים להיכנס למצב של מעין “רומאנסה משפחתית” , בו הם מדמיינים שהם בני מלכים שחיים בתוך אגדה ונולדו כדי להציל את העולם. את המחשבה הזו מייחסים פסיכולוגים לצורך של המתבגרים חדורי רגשי האשם בפיצוי מרהיב כלשהו.
בנות בגיל ההתבגרות, מוצאות את עצמן בקונפליקט רגשי חמור מול אימותיהן המשמשות להן מודל נשי, אשר כדי לפתח את זהותן האישית, הן חייבות להתנתק ממנו. גם בנים וגם בנות יכולים לחוות משבר בשם קאתקסיס (Cathexis) – העברת מטען הקשר הרגשי העמוק שלהם מההורה החוצה אל דמות שלא מהמשפחה למשל בן או בת זוג.

טיפול רגשי למבוגרים

העידן הזה שאנו חיים בו הוא אנטי-תזה לחיים הטובים. אנו חיים בעידן בו בני האדם רצים אחרי הטכנולוגיה, והיא רצה אחריהם והם מצויים מולה בתחרות עולם של הישגים ושיאים. יש מי שקורס בדרך. הלחץ והמתח עצומים, לא כולם מודעים לזה. גם מיחושי הגוף מאותתים על עומס וכל אחד חייב לעצור ולשאול את עצמו- איזה חיים אני רוצה והאם אני חייב להמשיך ולרוץ גם כשהגוף שלי מאותת לי שהוא רוצה לשבת…
זהו- זה לא רק הגוף, זו גם הנפש שמבקשת קצת, טיפ טיפה מנוחה ולא מוצאת מרגוע. הכל סובב סביב עבודה, כסף, הישגים. גם גברים וגם נשים היום לא מוצאים את הזמן לעצור, לא רק כדי להתבונן מה קורה סביבם, אלא להתבונן מה קורה בתוכם פנימה. לעתים נדמה שהכאוס החיצוני כבר השתלט על הנפש פנימה ואין בה לא שקט ולא תקווה כי אם מצוקה אחת גדולה הדורשת בירור ולעיתים גם דורש- טיפול רגשי.
סגנון החיים המודרני מציב בפני האדם המבוגר מתחים, קשיים ודאגות המובילות לבעיות רגשיות כמו חרדה ודיכאון, בעיות שינה, הפרעות אכילה, סטרס ולחץ נפשי ברמות גבוהות.
ואולי בכלל כל מה שבן אדם צריך לפעמים זה לדבר עם מישהו. בדידות לא עושה טוב לאף אחד. פעמים רבות במהלך הטיפול, אנו עובדים עם המטופלים על מיומנויות המשפרות את יכולתם ליצור תקשורת טובה יותר עם סביבתם ואנשים הקרובים אליהם, ובכך מאפשרים להם התמודדות טובה יותר עם תחושת הבדידות. לאורך הזמן, המטרה הטיפולית היא לסגל דרכי התמודדות עצמאיים ומיטיבים מבלי להיות תלוי בטיפול. לכל מטופל יש את היכולת לקבל טיפול ממוקד שאינו אורך זמן רב המאפשר לחוש תחושת עצמאות, העלאת הערך העצמי ויכולת ההתמודדות.

טיפול רגשי בשיטות מתקדמות CBT ו-ACT במכון חיבורים

טיפול Cognitive behavioural therapy- CBT הנה שיטת טיפול רגשי מתקדמת מעולם הפסיכותרפיה. להבדיל מטיפול פסיכודינמי אותו פיתח זיגמונד פרויד אשר בו יושב מטופל על ספה והפסיכולוג מקשיב לו ומחזיר אותו לילדות שלו, שיטת CBT ו-ACT פועלות אחרת לגמרי.
בשיטת CBT מתקיימת התערבות ישירה כדי לאפשר למטופל לנסות ולשנות את דפוסי החשיבה שהתקבעו אצלו. זהו טיפול אקטיבי ממוקד מטרה, הנמדד לאורך כל תהליך הטיפול ומשתנה בהתאם לתוצאות ולתגובות המטופל.
שיטת ACT הנה נגזרת של טיפול CBT מהגל השלישי. יש לה יותר ממאה טכניקות מתוכן יכול כל מטפל במכון חיבורים להתאים את השיטה לבעיה הספציפית של המטופל.
העיקרון המוביל את השיטות הללו היא לגרום למטופל לשנות את תפישת המציאות שלו, ואז הוא גם יוכל לשלוט בתהליכים הקוגניטיביים ובהתנהגות הנובעת מהם. רק כך הוא יוכל להתפטר מהתנהגויות אוטומטיות שרכש אותן הוא מייחס לאירועים וקשיים בחייו.
בטיפול פסיכודינמי יש חשיבות רבה לחשיבה להתנהגות ולרגשות המטופל. פרויד גרס כי כולם מושפעים מחוויות הילדות ותכנים בתת ההכרה. הטיפולים הקוגניטיביים המובילים היום CBT ו-ACT הם יותר קצרי טווח וממוקדי מטרה והתוצאות שלהן אכן מצליחות לעשות את השינוי שכבר עשו מאות מהמטופלים של מכון חיבורים בעשור של פעילות מקצועית.

בעלים ומנהלת מכון חיבורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. מעל 15 שנות נסיון בטיפול בחרדה בגישות ממוקדות.

אישה בטיפול רגשי

רוצים לדבר איתנו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן