fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

שני גברים מנהלים דו שיח

איך בוחרים פסיכיאטר מומלץ?

פסיכיאטר הוא רופא או רופאה שביצעו התמחות בפסיכיאטריה, כך שהם מוסמכים לבצע אבחונים וטיפולים במגוון רחב של שיטות: שיחות, תרופות והתערבויות אחרות מתחום הגוף והנפש. פסיכיאטר מומלץ יכול להגיע לאבחנה הנכונה, להעניק את הטיפול המדויק ולשפר משמעותית את האופן שבו אתם מרגישים ומתפקדים- אז איך מוצאים את איש או אשת המקצוע המתאימה לכם?

פסיכיאטריה היא אחד המקצועות היפים ביותר ברפואה: רופאים ורופאות מומחים מתחום הפסיכיאטריה מסוגלים לאבחן ולטפל במצבים רגשיים, נפשיים וגופניים ולהשפיע השפעות חיוביות מרחיקות על-חיינו במצבי משבר ובשגרה. בניגוד לאנשי מקצוע אחרים בתחום הנפש, פסיכיאטר הוא רופא שהוסמך במיוחד לטפל גם באמצעות שיחות, אך גם באמצעות תרופות ואמצעים אחרים שמתמקדים בגוף ובנפש. בישראל פועלים למעלה מ-2,000 פסיכיאטרים ופסיכיאטריות מומחים. ניתן להיפגש עמם דרך קופות החולים, בתי החולים, מרפאות פרטיות או מכונים פרטיים, שמאפשרים טיפול רב-מקצועי במסגרת נעימה, זמינה ובטוחה.

הבחירה בפסיכיאטר מומלץ על פני אנשי מקצוע אחרים

פסיכיאטר מומחה הוא רופא לכל דבר שסיים בית-ספר לרפואה (6 שנים), סטאז’ (שנה אחת) והתמחות של כ-4.5 שנים בתחום הפסיכיאטריה. ארגז הכלים של הפסיכיאטר כולל, בנוסף לשיחות, גם טיפולים נוספים ובראשם טיפולים תרופתיים וטיפולים נוספים שיכולים להשפיע על הנפש, באמצעות הגוף.
רופא/ה מומח/ית לפסיכיאטריה גם יכולים לבצע בדיקות שונות, כגון בדיקות דם, בדיקות הדמיה או בדיקות אחרות, ולבחון את האופן שבו מצבים גופניים או תרופות יכולים להשפיע על המצב הנפשי.
פסיכולוגים או עובדים סוציאליים קליניים, לעומת זאת, הם מי שלמדו תארים מתקדמים (תואר שני ומעלה) בתחומי הנפש. גם מטפלים אלה מוכרים על ידי המדינה אך הם מבצעים אבחון וטיפול שמתמקד בתחום הפסיכולוגי, ולא בתחום הגופני. זו גם הסיבה שבניגוד לרופאים, הם אינם רשאים לרשום תרופות.
לעיתים קרובות, פסיכיאטרים ופסיכולוגים עובדים יחדיו.

איך בוחרים פסיכיאטר מומלץ?

 1. וודאו את ההשכלה ואת הניסיון: כל הפסיכיאטרים והפסיכיאטריות הם בוגרי תואר ד”ר לרפואה (M.D- Medical Doctor), בעלי רישיון לעסוק ברפואה בישראל והוכרו כמומחים בתחום אחד או יותר על ידי משרד הבריאות.
באתר משרד הבריאות תוכלו לראות מתי הפסיכיאטר קיבל רישיון לעסוק ברפואה, מתי הוא הוכר כמומחה והאם הרישיון שלהם עדיין בתוקף.

2. קראו על המכון שבו הפסיכיאטר מועסק: ניתן לפגוש פסיכיאטרים מצוינים במסגרות רבות: קופת החולים, מרפאות בתי החולים, מכונים או מרפאות פרטיות, אך לכל מסגרת יש את היתרונות והחסרונות שלה, לרבות זמני המתנה ארוכים. פגישה עם פסיכיאטר מומלץ במסגרת מכון פרטי מאפשרת לרוב פגישה עם פסיכיאטרים מומחים בזמינות נוחה, במיקום מרכזי ובמעטפת נעימה.

יתרון נוסף בבחירת פסיכיאטרים פרטיים שמועסקים במסגרת מכונים, כמו במכון חיבורים, היא הצוות הרב-תחומי שעוטף את הפסיכיאטר. הבחירה בפסיכיאטר מומלץ שעובד במכון לצד מטפלים מובילים נוספים, מאפשרת דיון והתייעצות עם שאר המקצוענים המובילים במכון, כולם מטפלים מוסמכים בעלי תואר שני לפחות.

3. בררו מה הזמינות שלהם: בניגוד לבחירה בפסיכיאטר במרפאה פרטית, בחירה בפסיכיאטרית מומלצת במסגרת מכון מאפשרת להפריד בין התשלום ועבודת המזכירות, לבין עבודת הטיפול. במרפאות פרטיות, הפסיכיאטר יכול להיות גם המזכירה, גם פקידת הקבלה וגם רואת החשבון. במכון לעומת זאת, יש מערך מזכירות שזמין לכם גם כאשר הפסיכיאטר או הפסיכיאטרית נמצאים בטיפול אחר.

4. מה ההתמחות שלו:, חשוב לשים לב להבדל בין פסיכיאטר מבוגרים מומלץ לבין פסיכיאטר ילדים ונוער מומלץ. על אף שיש רופאים ורופאות עם התמחות כפולה, לרבים מהפסיכיאטרים יש התמחות רק באחד מהתחומים.
לחלק מהפסיכיאטרים יש גם תחומי התמחות רשמיים נוספים, כגון גריאטריה או רפואת כאב.

בנוסף לתחומי ההתמחות הרשמיים, פסיכיאטרים רבים הם בעלי הכשרה (בארץ או בחו”ל) במצבים מיוחדים, ובהם: הפרעות חרדה, דיכאון, התמכרויות, רפואת שינה, פגיעות מיניות, הפרעות קשב, פסיכואונקולוגיה וקשר גוף-נפש.

5. מיקום: כנראה שטיפול פסיכיאטרי טוב שווה גם מרחק נסיעה לא קטן. זכרו שלרוב, תהליך אבחון, טיפול ומעקב פסיכיאטרי אינו דורש מפגשים קבועים ותכופים לפרקי זמן ארוכים, כך שגם מרפאה או מכון מרוחקים מעט יכולים להשתלם.

6. מחיר: בניגוד לטיפול פסיכיאטרי דרך קופת החולים, לטיפול פסיכיאטרי פרטי אין מחירון קבוע. מחיר המפגש משתנה בהתאם לניסיונו של הרופא או הרופאה, התמחותם והתפקידים הקודמים או הנוכחיים שהם ממלאים. ייתכן שהמפגש הראשון יהיה יקר יותר מהמפגשים העוקבים (וגם ארוך יותר). כמו כן, ייתכן שסדרת מפגשים למטרה מסוימת, כגון אישור נכות, חוות דעת פסיכוגריאטרית או חוות דעת משפטית יתומחרו באופן פרטני בהתאם למורכבות המקרה.

למה לצפות בפגישה עם פסיכיאטר?

פגישה עם פסיכיאטר דומה לפגישה עם כל רופא או רופאה מתחומי מומחיות אחרים. גם בה הסודיות שלכם נשמרת על פי החוק. על פי רוב, לרופא הפסיכיאטר איתו תיפגשו במסגרת הפרטית אין גישה לתיק הרפואי שלכם בקופת החולים- הוא אינו יכול לצפות בו והוא אינו יכול לעדכן אותו. על כן, בדרך כלל, טיפולים פסיכיאטריים במסגרת פרטית אינם מעודכנים וחשופים בתיק הרפואי שלכם, אלא אם כן תבחרו לעדכן אותם.

 

סביר שהמפגש או המפגשים הראשונים שלכם עם הפסיכיאטר יתמקדו בסקירה של מצבכם הרפואי הכללי, התרופות שאתם נוטלים, ההרגלים שלכם, בדיקות שביצעתם ושיחות שיסייעו לקבוע אבחנה על פי קריטריונים שנקבעים בספרות הרפואית.

 

ברשות הפסיכיאטר יש מגוון רחב מאוד של כלי טיפול. הם ישוחחו איתכם עליהם, בהתאם למצבכם ולאבחנה, וביחד תוכלו לבחור את הרכב הטיפול שמתאים לכם:

 

פסיכותרפיה: טיפול בשיחה (פסיכותרפיה) יכול להיות יעיל עבור מצבים רבים מתחום הנפש והרגש. המטרה של טיפול פסיכותרפי היא למנוע או לשלוט במחשבות, רגשות או דפוסים שמפריעים להרגשה שלכם ולאופן שבו אתם מתפקדים. הטיפול יכול לארוך מספר מפגשים בודדים, או תקופה ארוכה יותר, בהתאם למצב ולהתקדמות הטיפול.

 

אחד הטיפולים הפסיכותרפיים הנפוצים ביותר הוא טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT), שמכוון להשגת תוצאות ברורות ונמשך מספר קבוע (וקטן יחסית) של מפגשים.

 

תרופות: התרופות אותן רושם הפסיכיאטר דומות לתרופות לטיפול בסוכרת או ללחץ דם- גם הן נבדקו במחקרים, אושרו על ידי הרשויות, והקפדה על נטילה נכונה שלהן חשובה גם היא. במקרה של תרופות פסיכיאטריות, הן מתמקדות לרוב בתיקון חוסר איזון כימיקלי של המוח. חלק מהתרופות הפסיכיאטריות הנפוצות ביותר יכולות לסייע לטפל בדיכאון, חרדה והפרעות קשב וריכוז. תרופות אחרות יכולות לסייע לטיפול בקשיי שינה או בתנודות חדות במצב הרוח, למשל.

לעיתים קרובות, טיפול בתרופות יתבצע במקביל לטיפול בשיחות (פסיכותרפיה), לפחות חלק מהזמן.

 

טיפולים אחרים: בשנים האחרונות יש שימוש גובר בטיפולים פסיכיאטריים נוספים, שאינם תרופתיים או מתמקדים בשיחות. טיפולים אלה נשמרים בדרך כלל לשלבים מתקדמים יותר, לאחר שטיפולים קודמים לא הצליחו להביא להקלה הרצויה. בין טיפולים אלה ניתן למצוא טיפול באור, טיפול בנזעי חשמל ואף בגלים מגנטיים.

 

 

מכון חיבורים הוא הבית המקצועי של מטפלים רבים מתחום הנפש, ובהם גם רופאים ורופאות מומחיות בפסיכיאטריה. המכון מאפשר מפגש עם רופא פסיכיאטר מומלץ באופן פרטי בסניפי תל אביב, רעננה, ראשון לציון וחולון בזמינות נוחה. הפסיכיאטריות המומחיות של מכון חיבורים מתמקדות בטיפול בהפרעות חרדה, דיכאון, הפרעות מצבי רוח, הפרעות אישיות, פסיכוזה, משברי חיים, הפרעות קשב, פסיכוגריאטריה, הדרכה משפחתית וייעוץ בפסיכואונקולוגיה.

לשיתוף הכתבה >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print

דרג את הטיפול

No ratings yet.

בעלים ומנהלת מכון חיבורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. מעל 15 שנות נסיון בטיפול בחרדה בגישות ממוקדות.

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן