fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

טיפול פסיכולוגי בקרית אונו

כותב:
תוכן עניינים

אהרון בק, מייסד הטיפול הקוגניטיבי ופסיכיאטר נודע, אמר כי “יש יותר על פני השטח, מאשר המבט שלנו יכול לתפוס”.

פעמים רבות אנו עוברים משברים מסוימים או התמודדויות מאתגרות ומרגישים שאנחנו זקוקים לסיוע ולאנרגיות מן החוץ. אך האמת היא, שהכוחות נמצאים בתוכנו. העניין, הוא לדעת כיצד לגלות את הכוחות האלה להתחזק מתוכם ולהתקרב לעצמי האותנטי. אילו הן מספר דוגמאות למטרות טיפוליות עליהן יכול לענות הטיפול הפסיכולוגי. מהו טיפול פסיכולוגי? איזה סוגים קיימים? מה עושים בטיפול?

טיפול של פסיכולוג קריית אונו

הנפש היא עולם מורכב, סבוך, מעניין ומרגש. לעיתים, אנו עשויים ללכת לאיבוד בנבכי הנפש ובדיוק בנקודות אלו, הפסיכולוג עשוי להגיש לנו גלגל הצלה. המטרה בטיפול פסיכולוגי היא לאפשר לנו להכיר את עצמנו בסביבה מקצועית ובטוחה, במקום רגיש המאפשר לנו להתפתח ולשחרר את הדפוסים המזיקים שלנו.

במהלך הטיפול, הפסיכולוג יכוון אותנו לשאול את השאלות הנכונות, להפנים כלים חדשים ולאפשר לעצמנו פשוט להיות אנחנו מתוך חיבור למקור הכוח הפנימי שלנו. כל אחד ואחת מאיתנו עשויים להתחבר לסוג אחר של טיפול- כמו טיפול קלאסי של שיחות, טיפול קוגניטיבי התנהגותי כמו CBT או טיפול דרך תנועה למשל.  כלומר, קיים מגוון רב של סוגי טיפולים אך המטרה של כולם היא משותפת- להעניק לנו את היכולת לנצל את הכוחות הפנימיים שלנו ולחיות את חיינו בצורה הטובה והמחוברת ביותר לעצמנו.

טיפול זוגי קריית אונו

גם במערכת היחסים הזוגית שלנו, אנו עלולים להתמודד עם משברים. משברים מול עצמנו, מול הסביבה ומול הפרטנר הזוגי שלנו. פעמים רבות, המשברים והאתגרים הזוגיים עלולים להיות קשים מנשוא כיוון שלא מדובר רק בהתמודדות שלנו מול עצמנו, אלא, בהתמודדות גם מול אדם אחר ולעיתים, גם מול הילדים והמשפחה.

במקרים בהם חווים מורכבות זוגית מסוימת שאינה נפתרת על ידי תקשורת בין בני הזוג, ניתן לפנות למטפל פסיכולוגי זוגי. המטרה בטיפול זוגי היא לאפשר לכל צד להביע את המצוקה שלו, תוך כדי הבנה של הצד השני והכרה בהתמודדות של הפרטנר שמולנו. כך שמצד אחד, אנו מביעים את עצמנו ופורקים את שעל ליבנו, ומצד שני, מקשיבים לכאב של הפרטנר שלנו תוך תיווך של אדם מקצועי. הפסיכולוג מסייע לנו בהטמרת  השיח למקום בריא ומקרב, להגביר את הקשב והרגישות, על ידי שאילת השאלות הנכונות, ומהווה מעין מראה לבני הזוג שמשקפת להם את עצמם.

טיפול פסיכולוגי במכון חיבורים

מכון חיבורים הוקם על מנת לתת מענה של טיפולים פסיכולוגים ממוקדים יעילים שאינם נמשכים על גבי שנים. במכון קיים מגוון גישות טיפול ממוקדות הנתמכות מחקר. את המכון מובילה נבחרת משובחת של מטפלים מצוינים ומדויקים בעלי לב רחב ויכולת אמפתית עמוקה. כל המטפלים שעובדים עם המכון בעלי הכשרות אקדמיות מתקדמות וסט כלים רחב שיוכל להתאים למגוון אוכלוסיות ומצבים, כך שכל אחד יוכל למצוא את המטפל והטיפול המתאימים ביותר עבורו.

המכון מאמין ועובד בגישות טיפול מהגל השלישי כגון טיפול ACT בקבלה ומחויבות או מיינדפולנס. אבל גם גישות אינטגרטיביות אחרות ממוקדות כמו טיפול דינמי ממוקד או טיפול בטראומה EMDR למשל.

אחת הגישות איתן עובדים מטפלי המכון במקרים מסוימים היא  טיפול בחרדה דרך חשיפה ממושכת. הטיפול מתמקד בהתמודדות עם חרדה במקום בטוח, דרך חשיפה איטית והדרגתית לטריגר הפוביה, עד למצב בו המוח מתרגל לטריגר ונוצרת הקהיה שיטתית (הפחתה בעוצמת התסמינים של החרדה לפעמים עד להעלמתם) הרעיון בגיוון של טיפולים הוא אותו רעיון של גיוון בכל אספקט אחר בחיינו- אנחנו שונים זה מזה, ומה שמתאים לאחד לאו דווקא יתאים לאחר. עם זאת, בסיס הטיפולים דומה- כולם מאפשרים שיח עמוק יותר עם עצמנו, קבלה עצמית וקבלת כלים להתמודדות נכונה ובריאה יותר עם האתגרים בחיינו.

לסיכום

טיפול פסיכולוגי עשוי להוות מעין גלגל הצלה כאשר אנו מרגישים מוצפים או טובעים במחשבות, רגשות ותחושות שקשה לנו להבין בעצמנו. במידה ואתם חשים שאתם מתמודדים עם מורכבות מסוימת או מעוניינים בפריקה ושיתוף של אדם מקצועי- אנו מזמינים אתכם לפנות למכון שלנו ולבחור את הטיפול המתאים ביותר עבורכם.

בעלים ומנהלת מכון חיבורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. מעל 15 שנות נסיון בטיפול בחרדה בגישות ממוקדות.

שאלות ותשובות

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן