fbpx

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

אנו נותנים שירות ב- תל אביב   חולון   רעננה   ראשל”צ   פתח תקווה   ירושלים

טיפול בOCD בחולון

כותב:
תוכן עניינים

טיפול בOCD בחולון

מידע כללי על OCD

OCD – הינה בעיה רגשית בה מחשבות אובססיביות ותגובות כפייתיות מיצרות מעגל של מחשבה ותגובה שמזין את עצמו. מעגל זה גורם למצוקה נפשית שבקיצוניות שלה אינה מאפשרת ניהול אור חיים שגרתי. האובססיות הבלתי רצויות, יכולות להופיע בצורת מחשבות פולשניות, דחפים או תמונות מדומיינות.
התוצאה בדרך כלל מתבטאת ברגשות עזים של פחד, חרדה, ספקות, דחיה ו/או דאגה. התחושות חוזרות על עצמן וישנה הרגשה של איבוד שליטה.
הטיפול באו סי די נועד לעזור להתמודד עם כל סוגי ה OCD, אילו הממוקדים בעולם החיצוני כגון: החרדה מפני חיידקים והדבקות במחלות או החשש לגרימת לתאונות פגע וברח. דוגמא לאובססיות מהעולם הפנימי של המטופל יכולות להיות למשל מחשבות כפירה ומחשבות העוסקות ברגישות מוסרית.
לרב האובססיות ישנן השלכות שבאופן טבעי מפחידות את הסובל מהן. יש הסובלים ממספר אובססיות שונות ולכן מגוון הפחדים שלהם יגדל בהתאם למספר ההשלכות המצטברות. השלכות מפחידות הן למשל הפחד להזיק לעצמך או לאחרים, או הפחד מפני משמעות המחשבות או הפעולות האובססיביות.

הטיפול בOCD בסניף חולון

צוות המטפלים של מכון חיבורים בסניף חולון יסבירו למטופל וירחיבו את הידע שלו בכל הקשור לאופן הטיפול בOCD ולסיבות והגורמים לקושי זה. לדוגמא המטפל/ת יסבירו על מנגנון הנוירולוגי שמשפיע על תחושת הדחף המפעילה את מעגל האובססיה והתגובה הקומפולסיבית, יסבירו על התפיסה המוטעית שהטקסים וההתנהגות הכפייתית – אשר לכאורה מבוצעים להקל על הבעיה, אינם מרגיעים לטווח ארוך אלא בעצם רק משמרים אותה. זוהי הבנה חשובה ועקרונית בהשגת הפתרון המיוחל.
התוכן של המחשבות יכול להיות מוזר ומאד יצירתי. ככול שהאדם יצירתי יותר כך גם תוכן האובססיות שלו. ה OCD בעל תווח רחב ביותר של התנהגויות קומפלסיביות מכוון שגם כאן זה נתון ליצירתיות ודמיון מפותח. במקרים רבים, פעולות כפייתיות אלו תופסות זמן יקר מהיום ומשבשות את חיי השגרה ואיכות החיים באופן משמעותי.
מכון חיבורים מציע טיפול ב OCD בסניף שלנו בחולון, המטפלים והמטפלות בעלי ניסיון רב בטיפול CBT ובטיפול ACT המוכח כיעיל ביותר לטיפול ב OCD. CBT כולל בדרך כלל ובין היתר תהליך של חשיפה והימנעות מתגובה, ניתן לטפל ב או סי די גם בתרפיה קוגניטיבית, כאשר הטיפול המומלץ ביותר הוא שילוב בין השניים, הטיפול התרופתי הוא בדרך כלל של תרופות SSRI.
הטיפול באמצעות סי בי טי מלמד איך לעמוד בפני הדחף מבלי לבצע טקסים. טיפול זה דוגל בעבודת צוות של המטופל והמטפל כאשר קצב ההתקדמות נקבע בהתאם לרמת הבעיה של המטופל תוך רגישות למצבו הרגשי. מתוך שיקולים אילו ההתמודדות נעשית אך ורק בהדרגה. כמו כן האתגרים אתם המטופל חייב להתמודד, על מנת לצאת ממעגל “האימה” של אובססיות וטקסים כפייתיים, יבחרו בקפידה מהקל אל הכבד.
באופן זה רמת החרדה הולכת וקטנה לאורך תקופת הטיפול ולפיכך מאפשרת להתמודד גם עם אתגרים יותר קשים. ככל שהזמן עובר אפקטיביות הטיפול מתגברת והדרך לחיי שגרה ללא טרדות בלתי רצוניות, מתקצרת.
מחקרים מעידים שטיפול זה עומד גם במבחן הזמן ומחזיק מעמד גם תקופות ארוכות לאחר שהסתיים.
המטפלים שלנו המתמחים בטיפול או סי די בחולון – מקבלים הכשרה במכון לטפל בגישה טיפולית בעלת הצלחות מחקריות רבות שהתפתחה מעולם ה CBT. גישה זו נקראת ACT – תרפיית הקבלה ומחוייבות. טיפול זה אפקטיבי מאד מכוון שהוא מתמקד בשינוי התנהגותי על ידי טכניקות של מניעת תגובה מצד אחד ובקבלה של המחשבות כבלתי מאיימות מצד שני.

מקורות

WCA recommendations for the long-term treatment of obsessive-compulsive disorder in adults. Greist JH1, Bandelow B, Hollander E, Marazziti D, Montgomery SA, Nutt DJ, Okasha A, Swinson RP, Zohar J; World Council of Anxiety. CNS Spectr. 2003 Aug;8(8 Suppl 1):7-16.

Cognitive-Behavioral Family Treatment of Childhood Obsessive-Compulsive Disorder: Long-Term Follow-up and Predictors of Outcome

PaulaBarrettPh.D.LaraFarrellPh.D.MarkDaddsPh.D.NatalieBoulterM.C.P.

Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry

Volume 44, Issue 10, October 2005, Pages 1005-1014

לשיתוף הכתבה >>

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print

דרג את הטיפול

No ratings yet.

בעלים ומנהלת מכון חיבורים, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. מעל 15 שנות נסיון בטיפול בחרדה בגישות ממוקדות.

במיוחד בימים מורכבים אלו המומחים שלנו כאן עבורך.

להתאמה אישית של טיפול ממוקד ומחזק

אנחנו כאן בשבילכם

אין סיבה לסבול, השאירו פרטים ואנו נחזור אלייך עם מידע על טיפול מתאים

התחל/י צ'אט
💬 כיצד אוכל לעזור לך?
היי, שמי דורי ממכון חיבורים. כיצד אוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן